This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym KasAle

Hej rejsende,

Min kæreste og jeg skal rejse fra Singapore til Bangkok fra slutningen af juli til slutningen af august. Vi kommer fra 3 uger i Australien, hvor vi har familie som skal besøges inden.

Vi har tænkt os at rejse med tog fra Singapore til KL, videre til Butterworth, Penang, Phuket, Ko Somui, Hua Hin og Bangkok. Hvis der bliver tid, kunne vi godt tænke os at komme til nordthailand også.

Er der nogen som har erfaring med denne togrute?

Vi er meget i tvivl om hvor mange og hvilke vacciner vi skal have, og synes det er svært at få overblik over hvilke som reelt er nødendige.

Vi er ret sikre på Hep A+B er nødvendige, men kan det virkelig passe det skal koste 1500? 3×500.

Vi forventer at have omkring 15000,- vi håber det er nok til at komme rundt og leve ordenligt.

Anonym Rikke&Kasper

Vi er lige blevet vaccineret og ja, det koster 3x500kr. pr. person. Vi har fået 2x hver inden og når vi kommer hjem igen, skal vi have 1x mere hver.. Det er dyrt, men nødvendigt! 🙂

Anonym Magnus (medicinstuderende)

Hep A bør I tage, men hep B er ikke nødvendig da den kun smitter via blod. Ofte tages A og B som een samlet vaccine til en pris der kun er lidt højere end hver af dem for sig selv. Hvis I vil spare lidt penge, kan I tage vaccinerne i Bangkok:

http://www.thaitravelclinic.com/cost.html

Læs evt. mere om hepatitis B på

http://www.ssi.dk/sw668.asp

Anonym McWearq

Jeg tog omtrent den beskrivne tur for ca. 15 år siden, og husker at det var ret besværligt at booke tog, hvorfor det meste af turen blev med bus. Det kan naturligvis have ændret sig, men jeg er ikke af den opfattelse at tog ligefrem er på fremmarch i forhold til busser. Nattog t/r mellem Bangkok og Chiang Mai fungerer fint.
    Jeg ville iøvrigt droppe både Koh Samui og Hua Hin. Det er ikke til at slå sig frem for pakketurister, og jeg føler mig i hvert fald lidt malplaceret som backpacker på de steder. Sørg istedet for at komme op nordpå – gerne helt op til Chiang Rai

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account