This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MorBruun

Hej,

Min kæreste og jeg har købt billet til Singapore til juni, og har planlagt at rejse igennem Indonesien. Vi har tænkt os at starte med Sumatra og derefter vider ned til Bali og Gili osv. Vi har 5 uger til at rejse i, inden vi skal hjem til Danmark igen.

Vi vil derfor hører, om der er nogen der har god erfaring med Sumatra? Er der noget man skal se på øen? Om der er nogen der har gode erfaringer med ture? Samt hvad findes der er transport muligheder til og fra Sumata?

Morten

Anonym Morten

Samt er der nogen der kender til reglerne med visum i Indonesien?? For der har ikke været meget hjælp at hente på deres ambassade.

Morten

Anonym jrolskov

Hej,

Jeg har læst at det koster 25 usd + et pas billede at få visa til Indonesien.
    Jeg har selv lidt planer om samme tur, bare fra Bali og op gennem Sumatra og så først til november, så jeg er meget spændt på at høre mere om jeres tur.

Julie

Anonym Nicholas

Jeg skal selv til indonesien her om et par dage, er i Kuala Lumpur nu, og det fungere saadan med visum at man faar det i lufthavnen naar man lander. Saa vidt jeg ved er den eneste lufthavn paa sumatra hvor man kan faa visum Medan, men muligvis har Banda Aceh ogsaa faaet det nu. Vi flyver til Medan og saa faar vi et visum der. Prisen ved ejg ikke noget om, men det er nok ikke mere end hvad man lige kan overkomme.

Nu ved jeg ikke hvad er i til, men vi (min kaereste og jeg) har taenkt os at tage en bus fra Medan til Ketambe. I Ketambe er der en 5 dages trekkingtur gennem junglen hvor man saa ender i Bukit Lawang. Man har en guide med som staar for mad osv. Desuden kan man vaelge at faa sin store baggage koert til Bukit Lawang saa man bare kan have en mindre rygsaek med. Paa turen ser man saa orangutanger og andre dyr, det skulle vaere super fedt.

I kan ogsaa faa nogle trekking ture fra Bukit Lawang, men stedet skulle vaere meget turistet, og ikke saa autentisk, men det er vel en smagssag.

Vi har desuden ogsaa taenkt os at tage til Pulau Weh en oe lige nord for Banda Aceh, hvor de skulle have sydostasiens bedste dykning, saa vi har ogsaa lidt planlagt at tage dykkercertifikat der. Desuden skulle Danau Toba vaere et deligt sted at moede andre rejsende.

Ovenstaende ting ligger kun i nordsumatra da det er dete vi koncentrere os om.

I kan helt sikkert kobe nogle billige flybilletter til Medan, som er den stoerste by paa sumatra, de er ikke saa dyre, og samtidig kan i klare jeres visum der 🙂

Anonym Anonym

Hej Nicholas,

Mange tak for dit svar, vores plan var også nordsumatra. Det lyder rigtig spændende med jeres trekking tur, er det en du har nogen oplysninger på, for om der er mulighed for at se omkring på nettet?
    Da vores plan er vi skal have et Trek eller 2 på Sumatra.

Morten

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account