Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3545082
     Cindie

      Hej alle jer experter..:D
      Nu skal jeg snart ud på en lille tur her i maj alene..:D men da det blev lidt af en impulsiv beslutning at jeg skulle derned, søger jeg lidt råd til hvad der absolut skal ses.

      Jeg har 5 nætter hvert sted, efter hvad jeg kan læse mig til er der mange som skriver at Singapore og Kuala Lumpur bare er meget storby og at man får nok efter et par dage, vil jeg også høre om I har forslag til nogle steder som ligger i nærheden som er et besøg værd, som måske kun tager et par timer hver vej i transport, så kan kan lave en endags tur eller lignende. og er der noget I de to byer der skal ses og opleves? har læst at mange anbefaler nightsafari og sentosa island i singapore, ellers ved jeg ik rigtig noget..:)

      og hvad med bali, hvor skal man bo og hvad skal opleves..?

      Jeg er til det hele, natur, dyreliv, adventure, storby, et par dages afslapning på en lækker strand..:)

      Jeg planlægger ik så meget, regner med at jeg møder nogle undervejs, men det vil være rart at vide om der er nogle ting jeg bare skal se..:D

      Med venlig hilsen
      Cindie

      #3545111
       Stine

        Både Singapore og Kuala Lumpur er spændende storbyer – på hver sin helt egen måde. Bali har jeg desværre ingen kendskab til, så der må du få råd andetsteds fra 🙂

        Singapore:
        Singapore Zoo er en rigtig fin zoologisk have, hvis du er til den slags. Det ligger en bustur fra selve Singapore og kan gøres på en dag.
        Derudover er der mange spændende bydele – fx China Town og den indiske bydel (jeg husker ikke navnet). Jeg boede i den indiske del, da jeg var der, og jeg elskede stemningen, de små butikker og ikke mindst hyggelige og autentiske restauranter.
        Det store pariserhjul er rigtig flot om aftenen.
        Sentosa Island er et meget hyggeligt sted, hvis du har lyst til lidt “strand-liv”, men forvent ikke for meget. Det er en kunstig ø, og selvom der er lidt strand og vand, er der stadig udsigt til store tankskibe osv.

        Kuala Lumpur:
        En meget blandet by med uptown kvarterer og mere fattige bydele. Se dig omkring og oplev begge dele. Petronas Towers er flotte, men man skal forvente at stå i kø (evt. forgæves) for at tage turen derop. Vi besøgte også tårnene om aftenen, men da føltes bydelen lidt skummel, og jeg ville nok ikke bevæge mig derhen på egen hånd (om aftenen kun!).
        Jeg var på en dagstur til et elefantreservat, der ligger et par timers kørsel fra byen. Det var en rigtig fin oplevelse, hvor man kommer helt tæt på elefanterne og får lov at både ride og “bade” med dem. Det føltes dog en anelse turistet, som sådanne attraktioner altid gør. Men pengene går (øjensynligt) til et godt formål.
        Herudover synes jeg, du skal besøge Batu Caves, som kan nås med lokalbus. Det er nogle fine grotter, og der vrimler med aber udenfor.

        #3545118
         lauridsen_lars@hotmail.com

          hej .
          De svar du har modateget sidder lige i skabet.
          Bali bo på kuta beach nogen dage og derfra rejser du rundt på flotte bali, På bali möder du mange back packer og de har den info du har brug for,find et godt hostel på kuta beach og det hele kommer af sig selv,Husk nu og besöge den danske sömands kirke i singapoe,har selv besöget den to gange,super hyggelig sted,husk også og besöge longe bar og drik en sngapore sling på rafels hotel meget histoier der,KL er en fed by og singapore det samme,du möder back packer i de to byer,så masser af sjov,lars

          #3545184
           Cindie

            Heey Stine og Lars
            Super fedt – 1000 tak for jeres gode råd og fif, nu har jeg lidt at gå efter.:D Nu er der også kun små tre uger til jeg skal afsted..:D:D

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account