This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tinefalsig

Hej! Vi er ved at planlægge en tur til Sabah delen af Borneo, og vil i den forbindelse rigtigt gerne dykke ved Sipadan. Udenrigsministeriet fraråder alt unødig rejse til området lige nu, så jeg vil høre om der er nogle der har været der for nyligt? Og ved om det er så farligt som de skriver??!
    Vi regner først med at skulle afsted i efteråret 2015.

Håber der er nogle der kan hjælpe!

Anonym Anonym

Udenrigsministeriet skal altid skrive hvis der er den mindste risiko for tyveri, terror, voldtægt osv., det er dog sjældent at de direkte fraråder områder….Jeg kan ikke sige, hvad I skal gøre….Der er dog jo også næsten et helt år til I skal afsted, så jeg synes at I skal vente med at beslutte jer til den tid. Der er jo heldigvis også mange andre fantastiske dykkersteder på Borneo, men bare fordi der er en bortførelsesrisiko er det jo ikke ligefrem sikkert at der sker noget. Jeg synes det er noget I må tage op med jer selv

Anonym Tinefalsig

Tak for svar! Kan du selv anbefale andre gode dykkersteder på borneo?

Anonym Miss Adventure

Jeg har været på Borneo to gange – og begge gange har vi boet på Mabul og dykket ved både Mabul og Sipadan.

Jeg ville absolut ikke være nervøs for at tage dertil. Så med mindre der skulle være sket et eller andet helt vildt de seneste få år – som jeg ikke har hørt om, så er der lige så sikkert der som alle mulige andre steder. Har på ingen måder følt mig den mindste smule utryg – snarere tværtimod.

Dykningen er rigtig god sammenlignet med mange andre steder… og jeg har dykket virkelig mange steder i verden efterhånden 🙂

Anonym Anonym

Dykningen ved øerne udenfor Kota Kinabalu skulle også være rigtig god

Anonym Tinefalsig

Tak for Jeres svar. Ifølge UM har det været kidnapninger af turister i området i både 2013 og 2014. Normalt er vi ikke bekymrede for at rejse rundt på egen hånd, men der er jo også rejseforsikringen der skal tages hensyn til.
    Er der nogen der har været i området her i 2014??

Anonym Anonym

Jeg har også været på Mabul og Sipadan, kan ikke huske om der stod noget på um.dk dengang, men jeg følte mig heller ikke utryg…

Jeg synes at I skal gøre hvad I føler, føler I jer ikke helt trygge ved området p.g.a. um.dk’s hjemmeside, så lad vær med at gør det 🙂

Dykningen er virkelig god og bl.a. noget af det bedste man kan få, men der findes som tidligere nævnt også andre gode steder 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account