This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym camillabacher

Er der nogen som har været i Nepal siden regeringskrisen, som kan fortælle hvordan situationen er derude? Er der grund til udenrigsministeriets advarsler mod at rejse derud?

Jeg har planer om at trekke til Everest BaseCamp i oktober 2005. Oplysninger om sikkerheden på denne rute er naturligvis særlig interessant for mig. Jeg planlægger at trekke alene, hvis jeg ikke finder en rejsekammerat forinden.

Anonym Gitte

Der er naturligvis altid grund til at lytte til UMs advarsler.

Ofte er de dog ikke helt opdaterede – og nogle gange får de ikke alt med.

Så vidt jeg ved er de baseret på de engelske og amerikanske rejsevejledninger, der også findes online.

DERFOR – tjekker du dem får du bedre og mere opdateret information.

Jeg mener faktisk UM netop har nedjusteret advarslen for rejser til Nepal..

Anonym karen

Hej

Jeg har været i Nepal 2 gange i 2002 og i slutningen af 2003. Begge gange har der været advarsler fra UM. Jeg tog afsted alligevel. Det har jeg ikke fortrudt.

Der har under begge mine rejser været problemer i landet med maoister især på min sidste rejse. Da jeg var ude at trekke i Annapurna området mødte vi maoister og det eneste der skete var at vi skulle betale 1000 rupees til dem (100 d kr) og det fik vi så en kvitering på.

Jeg har også talt med en del trekkere omkring det problem med maoister. Der var ingen af de trekkere der havde hørt om overfald på turister. Men vi fik de råd at man aldrig skal tage ud at trekke alene. Hav altid en lokal guide eller porter med dig. DEt vil hjælpe dig hvis i evt møder nogle maoister.

Hvis du er intresseret i en rejsekammerat er det nemt at få i Nepal. Der er en masse opslag i de lokale supermarkeder i Thamel og på Kathmandu guest house om folk der søger trekking kammerater.

Det var sådan jeg fandt nogle at trekke med. Og vi havde en fantastisk tur. Hvis du ikke finder nogle at trekke med, møder man som regel en masse når man er ude at trekke. Især fre okt til nov. og tit ender man med at følges med dem.

Omkring Everst området
    De eneste problemer jeg har hørt om at trekke i everest området, er igen at maoisterne kræver penge. Da jeg var afsted var der spærretider i de små landsbyer ude i bjergene og de skal selvfølgelig overholdes. og det sammer er sikkert gældende ved everest.

Men tag afsted!!!

Det er mit livs bedste oplevelse. Nepal er et fantastisk land og at stå på base camp og at man ved at man har klaret det hele er en rar følelse!

Go tur!!!!

Kstendal@yahoo.dk

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account