This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym bette alf

jeg planlægger en tur til nepal i august på ca et halvt år og vil gerne høre om nogen ved noget om hvordan det står til med urolighederne der nede nu ?
    Udenrigs ministeret fraråder alt unødvendig rejse i landet, hvor alvorligt skal man tage det?

Anonym Jesper Jensen

Det seneste jeg har hørt er at der er udgangsforbud i Kathmandu og flere andre byer.

Der er store deminstrationer og politiet har dræbt 3 demonstranter i forskellige byer – bl.a. Kathmandu og Pokhara.

Nepal er et superland og jeg vil gerne tilbage, men det bliver ikke så længe der er uroligheder som nu.

BBCs hjemmesider fokuserer meget mere på ting der sker i udlandet end danske medier – følg situationen her.

Anonym Kristian

Jeg er i Kathmandu og det er ikke saa rart lige nu. Jeg laver frivilligt arbejde og 2 af mine venner er strandet i Pokhara og 2 venner som skulle til Pokhara er strandet her i Kathmandu, forde at busserne koerer ikke. Man kan kun komme frem og tilbage med fly og det koster penge.

Det har vaeret voldsomme demonstrationer de seneste dage, 3 er doede of flere er saaret og mere end 1000 er andholdte. Over hele byen kan man hoere skud og nogle gange bombe eksplosioner.

Det har ellers vaeret sikkert for udlaendinge i Nepal, men i gaar var der nogle “hjernedoede” turister der demonstrerede i byen og det goer det ikke bedre for os udlaendinge.

Men Jeg haaber paa det bedste.

Anonym Celine

Hejsa.

Jeg opholder mig ogsaa i Kathmandu ligenu. At man kun kan flyve lige nu er dyrt og besvaerligt, men jeg foeler mig paa ingen maade utryg. Ingen af de ting der foregaar i Nepal har nogensinde vaeret rettet mod turister og jeg vil vaave at paastaa at det ikke er pga.den politiske situation at man skal foele sig usikker. (hvis man selvfoelgelig ikke kaster sig ud i demonstrationerne – hvilket, som naevnt ovenover ville vaere hjernedoedt) Men der er jo lang tid til August og saa det kan vaere at der til den tid er kommet fred. Hvem ved.

Mvh.Celine

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account