This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rejselystt

hej derude 🙂

Jeg flytter til Málaga til november og regner med at være der i 6 måneders tid. Men efter 3 måneder i landet bliver man regnet for at være fastboende.
    jeg skal først på sprogskole som tager to måneder, også rejser jeg hjem til Danmark mellem jul og nytår. Derefter rejser jeg tilbage til Spanien og finder mig en lejlighed. Jeg kan regne ud at jeg ikke behøver at være fastboende i den tid jeg er på sprogskolen, men hvis jeg får mig en lejlighed dernede, og rejser hjem i fx en uge(inden jeg har været der i de 3 måneder) til Danmark, starter det så forfra? (hvis vi altså antager at jeg stadig har lejligheden i Spanien, mens jeg er i Danmark)

På forhånd tak !

Anonym asynje

Jeg har selv boet i andre EU-lande i længere perioder og har forstået det sådan, at det er et krav, at man bliver registreret, hvis man bor længere i landet end 3 måneder. Og eftersom du beholder din adresse/lejlighed i Spanien, så er det nok en god idé at registrere sig… jeg ved ikke, hvad der sker, hvis man ikke gør, men tror måske, at det kan udløse en bøde eller lignende, hvis det bliver opdaget. Men jeg tvivler på, at det er noget, som de spanske myndigheder bruger enorme mængder af tid og energi på at holde øje med – men alligevel…

De fleste steder, jeg har været, har det ikke været specielt bøvlet at registrere sig. Og din sprogskole kan måske hjælpe med information og vejledning.

Denne her hjemmeside fortæller lidt mere om EU-borgeres mulighed for at tage ophold i et andet EU-land: http://ec.europa.eu/youreurope/nav/en/citizens/services/eu-guide/living/index_en.html#11324_5

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account