This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tine

Det er svært at svare på. Du må bare søge ind i dit hjerte, men hvad ville det gøre hvis du tog et sabbatår mere? Du får længere tid til at rejse og du kommer til at have et kanon job…

Du kunne jo tage afsted en måned til nov/dec, tage jobbet og så rejse igen senere?

Ellers kunne du tage på working holiday i Australien, NZ eller Canada. Ved godt at du ikke lige har nævnt nogle af de lande, men så kunne du jo rejse til Afrika i nov/dec, så tage videre til fx Au eller NZ for at arbejde og så stoppe nogle måneder i asien før du kommer hjem og starter studie…

Det er svært at sige, der er mange muligheder. Jeg synes at du skal mærke efter hvad det er du virkelig vil…Det er mit bedste råd 🙂

Anonym Trine!

Ja, tak!

Jeg har overvejet det der working holiday. Problemet er bare, at jeg kan tjene så meget mere ved mit nuværende job, i det jeg kun betaler meget lidt i husleje til mine forældre og næsten ingen udgifter har.
    Desuden synes jeg working holiday virker lidt overskueligt.. Er det til at få et job?

Et ekstra sabbatår, vil halvere mine chancer for at komme ind. Da jeg i 2013 og 2014 har mulighed for at gange mit snit med 1,08, hvilket giver mig lige nøjagtigt det snit, der de forhenværende år har været.. Men det er ikke udelukket med et ekstrat sabbatår.

Mit problem er nok lige nu, at jeg gerne vil væk fra arbejdet for en periode.. Men jeg ved ikke, om det bare er dumt og “spild” af penge…. Hm… Jeg skal nok bare rejse nu.

Tak for hjælpen!

Anonym Tine

Hvis du bare vil væk, så skulle du måske bare gøre det? Ellers kunne du jo også vente og så tage afsted i april eller maj, som du selv forslår, så har du jo stadig juni og juli til du starter på uni…Ellers kan du måske spørge om du kan få fri i en periode evt mod at du arbejder lidt inden studiestart….
    Ved det faktisk ikke helt, har ikke selv været på working holiday, men har bestemt overvejet det. Tror at det er let nok at få arbejde ift i Danmark, men man skal ikke lige regne med at få arbejde med det samme, men efter et par uger skulle være realistisk (har jeg hørt).

Fair nok, kan godt se dit problem….

Jeg vil aldrig se det at rejse som dumt og “spild” af penge. Det er ikke målet, men turen dertil. Når jeg er i et dilemma, så tænker jeg altid på hvordan jeg vil se mig selv som 80 årig. Er det noget jeg en gang vil fortryde at jeg ikke gjorde eller vil jeg bare være ligeglad? Heller fortryde noget man gjorde end noget man ikke gjorde, sådan ser jeg på det 🙂

Anonym Trine

Dejligt lige at få ‘diskuteret’ det igennem.

Selvfølgelig ville det ikke være ‘spild’ af penge. Jeg mener bare, at jeg ville kunne få samme tur, men spare penge på flybilletterne ved at kombinere dem? 🙂

Jeg har fundet en, der selv har været på working holiday, som nu kommer med en masse gode råd og erfaring.
    Men det bliver nok til en måneds rejse til Kenya nu, og så 3 måneder til sommer!

Anonym trxne

Hej!

Jeg er i dilemma!

Jeg holder sabbatår, har fået et kanon godt lønnet job på kontrakt til 31. maj 13, og så vil jeg gerne starte uddannelse til august/september (ikke et must).
    Men jeg vil ud og rejse MEGET!

Jo længere jeg bliver og arbejder – jo flere penge tjener jeg, logik. Men så har jeg også kortere tid til at rejse.

SÅ!
    lige nu hedder det enten

Afrejse midt(?) april til midt august, det giver mig 4 sammenhængende måneder.
    Afrika/asien

Eller

En månedsrejse her i november/december (jeg har styr på det hele, mangler bare at takke ja til tilbudet)
    Og så trække den måned fra til sommer.
    Kenya nu, Asien til sommer

– Det er job er dødsygt, og har været her i knap et halvt år, så jeg trænger til at komme væk både fra job og den danske kulde.
    Plus, at jeg kan godt lide den danske sommer, så det ideelle ville for mig være at rejse om vinteren, men sådan går det ikke.

her kommer i ind i billedet, for jeg har brug for andres(end mine snævert synes forældre) syn på det.

Er det dumt at dele min rejse op?
    Hvad synes i?
    Hvad siger jeres erfaring… Og er en måned overhovedet nok?

Fordelen ved at dele den op, er at når jeg har været af sted, så giver det mig tid til at reflektere over min nye erfaring som backpacker.

Ulempen er, at det jo nok bliver lidt dyre, da man kan få rabat på flybilletter, hvis man kombinerer flere destinationer.
    Plus den ikke delte-rejse giver mig bedre mulighed for at rykke datoerne, hvis jeg skulle støde ind i noget spændende.

jeg ved godt, det måske er lidt svært at svare på. Men jeg ville virkelig sætte pris på, hvis i kan reflektere lidt over det.. Måske har i noget erfaring, som kan hjælpe mig 🙂

Anonym Tine

Fedt! Det vil du ikke fortryde! Du må have nogle gode ture, bare det var mig!

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej –
    At leve er at rejse,var det ikke vores HC Andersen der sage det.
    Du er ung og har masser af tid til at tjene penge i.
    Når man rejser som back packer oplever man meget som man kan bruge når man skal hjem og laese vider,du dygtig göre dig som back packer med sprog kultur,hvem ved måsker finder du ud af at du ville bruge nogen år på at back packe rundt i verden,oplev verden möde en masse dejlig mennesker,nyde at komme vaek fra den stresse hver dag ,og hvad er et år ud af et helt liv, afsted med dig,men uddannesle er vigtig,så det gode ved at bo i Danmark er at man kan rejse og komme hjem og laese når man har lyst og modtage SU,hvor mange lande i hele verden er der lige hvor man kan det samme, ikke mange afsted med dig.lars

Anonym Paw.pedersen@hotmail.com

Rejs mens du har tid, men kom i gang med skolen…
    Skolen bliver hård, men til gengæld får du vel op til 12 ugers ferie(eller mere) om året, hvis du er studerende.

Kæmp for det og kom foran, så kan du finde overskud til de vilde ting i ferien både vinter og sommer. Og der får du su uanset hvad skulle jeg mene. 😉

Med andre ord så bare rejs. Om du venter eller ej er dit valg, men lad ikke skolen vente for længe og spild ikke din 7 ugers sommerferie på at sove længe… :O

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account