This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Theis

Du behøver ikke fremvise returbillet. Men husk at søg visum på ambasaden i kbh. inde du tag afsted

Anonym Henrik

Hej

Den indiske ambassade skriver følgende på deres hjemmeside når du skal søge visum: “A copy of the Travel Plan should also be enclosed along with the Visa Application. Supporting documents might be required by the Embassy, where necessary.”

Ligeledes står der under note 4 på visumansøgningen: “You are requested to send us proof of transport out of India (copy of return ticket/travel-plan).”

Skriv evt en mail til dem for at være sikker.
    Vh

Anonym Theis

Jeg har netop fået mit pas tilbage fra den indiske ambasade MED visum i, på den andsøgning man udfylder(kan printes fra deres hjemmeside) skal man skrive en dato for hvornår man rejser ud af landet. Jeg skulle ikke på nogen måde bevise at jeg havde en billet ud af landet.

Anonym anemikkelsen

Hej

Er der nogen som ved, om det stemmer, at man skal kunne fremvise en billet ud af Indien ved indrejse i landet.
    Jeg havde tænkt ikke at købe billetten hjem før pengene næsten er brugt op, og jeg ved, ca. hvor i landet jeg befinder mig på det tidspunkt. Kan det passe at det ikke er muligt at gøre sådan?

Hilsen
    Ane

Anonym Ane

Tak for svar.
    Det var mig som havde fået noget helt galt i halsen. Jeg havde forstået, at man i tillæg til visum også skulle fremvise returbillet på flypladsen ved indrejse, men det viste sig, at man kunne risikere at skulle fremvise det sammen med visaansøgningen, hvilket man åbenbart ikke skal i DK, for jeg har også fået mit :o)

Anonym Theis

lyder godt:-) Hvornår tage du afsted og hvor skal du til? Jeg tage afsted d. 31. jan og tage den helt store tur rundt:)

Anonym Ane

Jeg rejser d. 18 jan og skal besøge en ven I Ahmedabad, Gujarat et par dage, og derefter og ca. frem til 1 april skal jeg opleve så meget så muligt af Indien. I April og evt. Maj skal jeg arbejde frivilligt på en pigeskole i Himalaya. Hvor starter dit eventyr?

Anonym meinike

Hej Ane. Jeg har fået præsis samme ide, at rejse til Asien, Syd korea, Indien og i Himalayabjergene, og slutte af et andet sted med noget regnskov… Beskeden jeg har fået er, at du behøver ikke en retur billet for at få visum, men du risikere at blive stoppet i lufthavnen og nægtet adgang uden en retur billet. Du kan så løse problemet på en helt anden måde, som jeg suntes er fornuftig, men også irriterende bindene.. Du kan købe en flexbillet, hvor du fastsætter en dato inden for et år.. Det er så kun bindene til en valgfri lufthavn (og ikke den billige måde at rejse på) og du kan altid ændre udrejse datoen af et mindre gebyr 150kr..

Det er irriterende verden er lukkede på den måde, men sådan er det desværre.. har selv store planer om lange gåture fra nord europa til Asien.. men man skal sku passe på…

En anden ide jeg fik var, at man kunne købe en skodbillig billet til et andet land, men ikke møde op til flyveren… man har jo stadig Visum… men den er langtfra gennemtænkt!

Anonym Signe

Jeg sendte en mail til ambassaden i Kbh for over en måned siden. Jeg spurgte om det med returbilletten, da jeg ikke rigtig forstår hvad de forventer af en “travel plan”, er det mon nok bare at skrive man har tænkt sig at rejse ud over landjorden?
    Men jeg har ikke hørt noget tilbage endnu.. Indian time perhaps 😉

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account