This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Acheron

Hej
    Jeg og min mand vil til thailand til okt i år.
    Da det snart er 5 år siden jeg sidste har været i Thailand, så vil jeg bare høre om priserne dernede (de må da have ændret sig lidt siden da)

Vi vil gerne ligge et slags foreløbig budget. Flyrejsen bestiller vi et når der er gode tilbud til den til.
    Vi skal ikke bo et sted alle 14 dage

Lidt hvad vi har tænkt os at spendere vores penge på dernede.
    ¤ Ud og dykke (vi har dykker-certifikat)
    ¤ Evt. opfrisknings kursus i dykning
    ¤ Ud og spise på restaurant de fleste af dagene til 1-2 eller 3 måltider
    ¤ Vil bo på standard og opefter (der skal være eget bad)
    ¤ Vil også bo i bungalower tæt på strandkant
    ¤ Transportpris (f.eks VIP bus/tog Chiang Mai-Bangkok, bådbilletten fra Phuket til Phi Phi, samt bådbilletten til Koh Samui, og de andre øer der, eller toget/VIP bus fra Bangkok til Surat Thani). Dette var bare nogen eks.
    ¤ Evt. pakketure

Hvem det var nogle.

Ved godt i ikke kan komme med nøjagtige priser, men cirkapriser er også ok til et budget.

Håber på mange svar.

Anonym Anonym

Hey.

Er selv i Thailand lige nu. Har snart vaeret her i 2 mdr saa jeg ved da lidt om prisniveauet!

Generelt tror jeg at du skal regne med mindst 1000 bath pr dag. Lidt mere nogle dage og lidt mindre andre dage… I sidste ende skal det nok gaa op med 1000 bath om dagen. Paa de 2 mdr jeg har vaeret her har jeg brugt omkring 8000 dkk, men jeg har ogsaa vaeret hele Thailand rundt og har bestilt flybilletter til Kina og visum til baade Kina og Vietnam! Derudover har jeg boet paa nogle meget fornuftige hostels med eget bad/toilet altid! Prisen for det ligger paa ca 500 bath pr overnatning…

Haaber det kan hjaelpe dig lidt!

Og god tur…

Anonym rmk

Man kan gøre det billigere hvs man vil… men det afhænger jo af hvordan man vil rejse… for 4 år siden brugte jeg ca 500 THB om dagen i 3 måneder… altså et sted mellem 3000 og 4000 danske kroner om måneden, Hvis man er afsted i kortere tid bruger man klart flere penge. Da jeg holdte jul dernede i 2004 røg budgettet hvist op på 5000 på en måned…
    Anyway….
    Den thailandske bath er billigere idag endn den var for 4 år siden… dengang kostede 500 THB ca 100 DKK mens det nu koster ca 80 DKK… så selv om priserne måske er gået lidt op vil det ikke betyde at i kommer til at bruge flere penge.

Anonym SN

Jeg kom hjem fra en rejse i Sydøstasien for ca. en måned siden. Hvis man vil ud og dykke på Phuket, Phi Phi og generalt ved Adamanerhavet, så skal man regne med at komme af med 2100-3300 Baht for en tur med to – tre dyk, udstyr og mad alt efter destnationen. VIP- bussen fra Bangkok til Chiang Mai koster så vidt jeg husker ca. 650 Baht, men ellers er den lidt billigere 1. klasse bus også udemærket! Vi kom fra Ko Phangan til Bangkok for ca. 900 Baht inkl bus og båd (privat “VIP-bus”).
    I kan nok regne med at det er billigere at bo/spise i Nordthailand end nede på øerne sydpå. I nord kunne man sagtens leve for ca. 500-600 Baht om dagen, mens vi brugte ca. 1000 Baht om dagen under vores ophold på øerne. Båden fra Phuket til Phi Phi koster vist nok 300 Baht. Håber at I kan bruge mit svar og I må have en god tur!

Anonym Mulan01

Har i tjekket vejret på denne årstid. Jeg har selv rejst en del i Thailand og har nogle gode venner som ejer en dykkerskole dernede. Jeg ved at oktober er der ikke sæson for dem og dykningen er ikke den bedste på denne årstid.
    bare et tip !! :0)
    Men rigtig god tur!!!

Anonym Acheron

Hej allesammen
    Mange tak for de svar der er kommet. Kan helt klart bruge mange af svarene til noget.
    Kan også se at meget ikke har forandret sig prismæssigt.
    Til Mulan, selvfølgelig vil jeg tage det i mine overvejelser, men sidst jeg var dernede, var jeg der i slut oktober frem til midt december.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account