Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 3 uger, 3 dage siden af kosia.

• Forfatter
     simka
    Deltager

Jag funderar på om det verkligen är värt att betala för skatterådgivning som småföretagare. Visst, skatteregler kan vara krångliga, men hur mycket kan man egentligen spara? Jag försöker hålla koll själv genom att läsa på Skatteverkets hemsida och gå på deras informationsmöten, men ibland känns det ändå som att jag missar något. Är det någon här som har erfarenhet av skatterådgivning och kan dela med sig av sina tankar? Har det hjälpt er att spara pengar eller är det mest en onödig utgift? Alla tips och råd mottages tacksamt!

bills
      Deltager

För mig har det absolut varit värt investeringen! Förut försökte jag också göra allt själv, men det tog så mycket tid och energi, och jag var ändå osäker på om jag gjorde rätt. Sedan jag började anlita Din redovisningsbyrå i Kungälv för skatterådgivning har jag kunnat fokusera mer på att driva mitt företag. De har hjälpt mig att hitta avdrag som jag inte ens visste fanns och att optimera min skatteplanering. Inte nog med det, jag sover bättre om natten nu när jag vet att jag har koll på läget. Att ha någon som verkligen kan skattereglerna och som kan ge personlig rådgivning är ovärderligt.

kosia
        Deltager

Det verkar som många småföretagare brottas med frågan om skatterådgivning är en bra investering. Det är ju en kostnad, men samtidigt kan det frigöra tid och resurser som man kan använda till annat. En annan aspekt är ju att man minskar risken för fel och eventuella straffavgifter. Det är nog väldigt individuellt vad som passar bäst, men det är viktigt att göra en ordentlig analys av behoven och de potentiella fördelarna innan man tar ett beslut.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account