This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym JesM

Hey folks..

Jeg kunne godt tænke mig at lave en combo mellem snowboard og noget arbejde et sted i alperne fra feb. til apr.

Er der nogle der har nogen erfaring med sådan noget.
    Jeg tænker her på arbejde og lejlighed eller andre gode tips..

Taker ;D

Anonym Boge14

Hi!
    Jeg var afsted som bums i Val Thorens sidste sæson. Fedt fedt område, hvor der altid er vilde fester og garanti for sne i de høje højder. Men nu faldt der også meget sne sidste sæson 🙂
    Jeg arbejdede som opvasker på en restaurant. Ikke fordi man tjener vildt gode penge, men man kommer i et fællesskab og får flere fordele. Blandt andet stor rabat ved køb af liftkort. Normalt tager bumserne afsted slut november for at gå rundt i opstarten og smide deres CV ved de forskellige butikker/bar/restauranter osv.
    En lejlighed for en hel sæson er omkring de 2000 euro eller lidt mere. Ikke prangende boliger overhovedet, men dette er underordnet, da du jo er bums og bare skal snowboarde og drikke 😉
    Da du først kommer i februar, tror jeg ikke du har de store chancer for job på trods af det er i højsæsonen.
    Men jeg vil anbefale dig at gøre brug skisport.dk der har mange lignende indlæg.
    Ellers kan du måske gøre brug af Alpeservice. 90% af bumserne har fået lejlighed igennem dem, men det virkede nu ikke til at alle var helt tilfredse.
    Dette er mine erfaringer med Val Thorens. Mit råd til dig er, at spare en masse penge op. Så kan du droppe at arbejde dernede og måske være der i to måneder, hvor du bare lever livet fuldt ud som bums. Efter 2-3 måneder kan det blive lidt ensformet. Men så begynder det også at blive en livsstil.
    Men tag afsted! Jeg lover dig, at det bliver the time of your life!

Peace and board hard!

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account