This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg har rejst i Scotland et par gange og tror du godt ville kunne klare 3 uger for ca. 7000 – 9000 kroner. Det kommer selvfølgelig an på hvordan du vil du og hvor mange aktiviteter du laver, der koster penge.
    Edinborough er en super spændende by at bruge nogle dage i. Den er jo delt op i en ny bydel og en gammel (middelaldreagtig). Jeg kan også anbefale fort William hvor man kan bestige/vandre op ad Ben Nevis der er det højeste bjerg i UK. Det tager ca. 3 timer at komme til toppen. Isle of Skye er også super fantastisk og et rigtig godt sted at se “the Highlands”.
    Begge gange jeg har været der har jeg boet på Mcbackpackers……som er en kæde af hostels i hele Scotland.
    http://macbackpackers.com/
    De arrengerer ture over hele landet hvis det er det man vil og er et godt sted at møde andre rejsende og få info!!!

Anonym mortenmj

Hej. Jeg var i Skotland sidste år i sommerferien. Min tur startede med fly til Edinburgh og retur fra Dublin. En fantastisk tur, som gik over Nordirland.
    Kan bestemt anbefale at tage Stena Lines hurtigfærge fra Stranraer til Belfast.
    Nordirland er noget billigere end både Skotland og Irland.
    I Skotland tog jeg toget fra Edinburgh til Inverness, hvilket bestemt også kan anbefales.

Men vil klart anbefale dig at booke to enkelt billetter..en til Edinburgh og en retur fra Dublin.

Anonym sabrina83

Jeg overvejer med at tage til Skotland til sommer.
    Jeg regner med at bruge 2-3 uger til at udforske landet.

Men hvad er værd at se?? og hvad skal jeg regne med at spare op til sådan en tur??? Er Skotland et dyrt land?

Anonym sabrina83

Mange tak for svarene.
    Jeg var selv i Irland på rundrejse i 10 dage, hvilke var helt fantastisk. Jeg regner med kun at rejse rundt i (nord)Skotland. Jeg overvejer at flyve til Aberdeen og hjem Edinburgh eller Glasgow.

Anonym HP_DK

Ja, Skotland er bestemt værd at besøge! Jeg har været der to gange: Først på bilferie med familien, hvor vi bl.a. besøgte flotte og uberørte Isle of Skye, kørte rundt om Loch Ness, så Ben Nevis, Glenfinnan-viadukten, Fort Williams og bjerg-/skibyen Aviemore. Anden gang var på interrail med en veninde. Hvis du er naturmenneske skal du helt klar op i highlandet og som minimum ud på de indre hebrider (også gerne de ydre, men der har jeg desværre aldrig været). Skotland er forholdsvis dyrt lige som resten af UK, men med danske lønninger, synes jeg faktisk ikke maden er så dyr i supermarkederne. Så lav den egen mad – og spar penge. Sproget er jo også helt fantastisk! GOD TUR! 😀 PS. Det regner desværre ret tit i Skotland om sommeren. Nu er du advaret! 😉

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account