This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej!

Jeg synes jeg kan læse mig frem til at de bedste/billigste skræddere, er i Vietnam. Jeg skal hele sydøstasien rundt, så er det mest fordelagtigt for mig at tage til Vietnam og få syet tøj?
    Er der evt. nogen der har navne på nogle gode skræddere?

Ydermere, jeg har hørt at det er smartest at finde billeder/lave tegninger hjemmefra og vise, men er der nogen der ved om de forskellige skræddere laver tøj i jeans/cowboy-stof, og i læder?? Skal man regne med at de næsten kan lave alt?

Mange tak, håber på gode svar!

Anonym marianne

Hey.
    Jeg har kun fået syet tøj i Bangkok. Men det var nogle rigtig flotte kjoler. Som jeg har brugt meget siden.
    Der er altid en i butikken som vil sige at det kan stortset alt, men tag det med et gram salt. Dem der står i butikken er ikke dem der syr.

Jeg har set andre der har fået lavet i Cowboy-stof, men ikke i læder.
    Hvis du kommer til Bangkok og gerne vil se hvad de laver der og priserne, kan du med fordel tage ud til område omkring Silom Road .Det er der ude hvor de dyre hoteller ligger, men også jysk-rejsebureaus servicekontor og deres meget billige hotel. Det kan jeg faktisk varmt anbefale dig at bruge. Tjek det ud på http://www.jysk-rejsebureau.dk

Hvis du gerne vil vide mere om Thailand, så må du gerne skrive til mig på gandalffrodo@hotmail.com
    Jeg har boet på øen Koh Tao. Og siden været i Thailand et par gange. Skal faktisk afsted igen til sommer.

Anonym Hanne

som de andre skriver -Hoi An er bestemt at anbefale. Du kan få dem til at lave alt, lige efter sit hovede, på få timer, og hvis det ikke sidder tilfredsstillende, syr de det om.. Vær dog opmærksom på at disse skrædderinder ikke rigtig har forståelse for almen blufærdighed.. De kommer af og til alt, ALT for tæt på..
    Vær også opmærksom på at det ikke nødvendigvis kommer frem med posten, hvis du sender det hjem. Sendte fra Saigon, og har aldrig set mit tøj siden..
    Hvis du tager til Nepal er der nogle glimrende skræddere i Kathmandu, hvilket er en noget bedre kvalitet, ligeledes i Delhi, hvis du skulle ende der..
    Go’ tur i øvrigt – Asien er simpelthen fan-fucking-tastisk..(!)

vh. Hanne

Anonym Anonym

Ja, Vietnam er et godt sted at få syet. Specielt Huê er fyldt med skrædere men det ville være en god idé at tage mønstre med da du ikke kan regne med at de har alt (i stoffer har de). Priserne er meget lave. Der ligger også et posthus i byen hvis du vil sende det hjem. Mvh J.kvist

j.kvist

Ja, Vietnam er et godt sted at få syet. Specielt Huê er fyldt med skrædere men det ville være en god idé at tage mønstre med da du ikke kan regne med at de har alt (i stoffer har de). Priserne er meget lave. Der ligger også et posthus i byen hvis du vil sende det hjem. Mvh J.kvist

Anonym mikkel

Jeg synes ikke ligefrem at huê er fyldt med skræddere men derimod kan jeg love dig for at hoi an er fyldt med dem. Jeg rejste rundt i Vietnam for ca 3 måneder siden og både min kæreste og jeg fik syet en del. Det du skal gøre er at bruge de første 1-2 dage på at forhandle priser (skrædderne ligger ved siden af hinanden) De er nemme at få ned i pris hvis de kan se at du kommer inde fra naboen:-)

De kan stor set lave alt. Tag nogle billeder hjemmefra og sæt dem ind på din mail, så er du fri for at rejse rundt med dem. Der er masser af internet steder hvor du kan få dine billeder printet ud. Jeg fik lavet 1 jakkesæt 2 skjorter og 2 slips for 45$ men det var vist også en lidt lavere kvalitet.

Håber du blev lidt klogere.
    mvh Mikkel.

Anonym Rasmus

Som ovennævnte er det Hoi An hvor der er fyldt med skræddere!!
    Fik selv lavet en del tøj her og sendt det hjem fra Ho Chi Min- super nemt..
    Kvaliteten er efter min mening ikke den bedste. I Bangkok betaler du nok lidt mere, men får til gengæld et alt for nice suite.

Anonym AnneP

Mange tak for alle de utrolig gode indlæg. De er virkelig brugbare! Mange tak. Jeg glæder mig meget til at opleve Vietnam nu.

Marianne, jeg takker også mange gange for din e-mail adresse, det kan meget vel være at jeg har spørgsmål om Thailand.

Rigtig mange tak allesammen!

Anonym Anonym

Min vietnamesiske kone og jeg har lige aabnet en skraedder i Saigon. Stort udvalg af designs og stoffer. Vi laver blandt andet laver vi super jakkesaet til gode priser. …I er velkomne til at kigge forbi eller bestille over email.

268 Le Thanh Ton St., Ben Thanh Ward, Ho Chi Minh City, Vietnam.
    Tel: (84) 8 38270110
    Email: henrik_b2770@hotmail.com

Mvh,
    Henrik

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account