This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Niels787

Hey folkens
    Jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med en god skrædder i Hanoi eller Hue? Vi skal være en del i Hanoi, og regner med at tage nogle dage i Hue. Vi regner ikke umiddelbart med at komme forbi Hoi An som ellers er kendt som “skrædder-byen” i Vietnam. Er det værd at tage et par dage i Hoi An for at få syet tøj dér? Regner med at få lavet et par jakkesæt og måske lidt andet hvis jeg har plads til det. Hvordan er den generelle kvalitet af tøjet man får syet dernede? Alternativt har vi ca 40 timer i Bangkok på hjemvejen, men ved ikke helt om det er tid nok til at nå at få syet noget?

Anonym Nicki Hansen

Synes umiddelbart selv at Hoi An er en af højdepunkterne i Vietnam, og et sted man absolut ikke bør springe over, da befolkningen i Hoi an efter min mening er helt anderledes og meget mere nede på jorden. Har selv en overgang importeret tøj til DK fra Vietnam, og nærmere betegnet Hoi An, og man skal holde øje med kvaliteten derovre, men man kan også sagtens få noget af god kvalitet til en bedre pris end Thailand. Kan anbefale Cay Me butikken i Hoi An, som laver gode jakkesæt hvis i skulle komme dertil. Mener det ligger på eller tæt ved Le Loi Street…
    Men god rejse!!!

Anonym en_anden_kage

jeg syntes hoian var charmerende nok, skønt touristet og komercielt (come and have a look my shop!!- sig du har købt) men alle de gamle huse og det at den ligger ved floden og man kan leje cykler og cykle til rismarkende eller til havet, syntes jeg var dejligt. eller man kan slappe af på the sleepy gecko og drikke øl mens man ser på regnen. (regnede i hvert fald meget da jeg var der) jeg købte selv en kjole og min kæreste et jakkesæt. men husk, at hvis i ikke har så meget tid, så PAS PÅ med at starte på større skrædderprojekter. især skomagerne i hoi an er kendt for at lave tricket med, at man pluselig står og skal afsted, og så er det ikke færdigt og man har betalt på forhånd. et godt tip er at sige man kun er der to dage, selv om man er der længere.
    jeg har ikke selv været i thailand, men jeg vil tro det bliver svært at finde de fede steder i bankok på 40 timer (jeg var der i 25 timer og endte med at sove i lufthavnen), så jeg synes hellere i skal tage til hoi an, dalre rundt på det lokale markede og spise forårsruller ved floden. nyd resten af jeres tur! jeg er sgu helt misundelig 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account