This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lau Holmelin

Hey folkens! Jeg rejser til sø asien d.3 nov i fire måneder – så tiden er ved at være inde til at jeg er 100% klar.
    Jeg ville høre hvilket medicin folk anbefaler man tager med hjemmefra? (mavemedicin, hovedpinepiller og lignende)
    Tusinde tak.

Anonym Magnus

Du behøver ikke at tage medicin med. Alt kan fås i Sydøstasien.

Anonym Lau Holmelin

Lyder godt.
    Men tænker mere på hvilken medicin folk kan anbefale? Hvis man får maveproblemer eller andet.
    (:

Anonym DanielJohansen

Jeg vil anbefale, at købe det medicin de foreslår på apoteket. Du kan få det meste uden recept, og så er de mere ukendte mærker langt billigere. Eksempelvis reddede jeg mig en god gang rejsemave sidst i Indonesien, prøvede med Imodium som koster 12 kr/pille uden held, men købte sidenhen et lokalt mærke der skulle have samme virkning, det stoppede det med det samme..og så kostede en pakke med fire piller kun 6 kr:) Det er bare lige for at illustrere det, sådan forholder det sig med det meste..

Anonym Magnus (medicinstuderende)

Hvem vil du helst tage imod råd fra, tilfælde folk der svarer i dette forum eller en læge/apoteker i Asien…? Lægerne og apotekerene i Thailand er generelt gode, og ved helt bestem mere end den gennemsnitlige turist. Hvis du bliver syg, så tag til lægen. Jeg går ud fra, at du køber en rejseforsikring, så der er ikke rigtig nogen grund til at lade være med at tage til lægen hvis du bliver syg.

Anonym DanielJohansen

Nu spørger Lau ikke om hvilken medicin han skal købe eller om han skal gå til lægen, men hvor han skal købe medicin. Vi antager vel at det er ud fra en økonomisk betragtning? Det er utvivlsomt billigere, at købe medicinen i Sydøstasien. Hvorvidt det er moralsk forsvarligt at købe kopier af medicin der bryder en anden medicinalvirksomheds patent er så en helt anden snak:)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account