This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Stine

Hej

Jeg skal Backpacke i Thailand til efteråret, og da jeg aldrig har været der samt kender meget til landet, søger jeg nu råd herinde.

Jeg starter i Bangkok og vil gerne besøge Phi phi på et tidspunkt. Udover dette tænker jeg også at tage 4-5 dage i Cambodia.
    Det er sådan set det, som jeg er kommet frem til indtil videre.

Er der nogle, som kunne anbefale mig en god rute fra Bangkok der evt, ender ved Phi Phi (eller kommer omkring)?
    Gode websites osv. Tages også imod med kyshånd!

Jeg vil rigtig gerne opleve natur, kultur og mulighed for Adventure og lækre stRande.

Det kunne være super fedt at høre fra nogle, som evt. Selv har bsckpacket i Thailand og har ideer til hvor man kunne tage hen og i hvilken rækkefølge 🙂

På forhånd tak

Mvh. Stine

Anonym Mads & Camilla

Hej Stine,

Vi rejste rundt i Asien sidste efterår(Japan, Filippinerne, Vietnam & Thailand). En god rute i Thailand kunne fx være: Bangkok – Tog til Chiang Mai – Fly til Krabi – Båd til Phi Phi. Der er massere af kultur i Bangkok og Chiang Mai, samt en del lækker natur i Nordthailand. Krabi har lækre strande og mulighed for fx klippeklatring.Bungy jump i Chiang Mai var også fedt. Phi Phi var for turistet og kedeligt for os. Strandende omkring Krabi, synes vi, er mindst lige så gode 🙂

Bedste rejsehilsner,
    Mads & Camilla – http://www.backpackerne.dk/

Anonym christina juul kammerlander

Hej Stine.

Vi har rejst i Thailand med vores børn i en periode på 7 uger. Vi startede ud i Bangkok, og tog turen sydover. Du kan læse om vores tur (og se billeder :-)) på http://www.atrejsemedboern.dk
    Vi valgte Phi Phi fra, og tog i stedet til Koh Yao Yai, hvilket vi ikke fortrød! Det absolut lækreste sted (sammen med Koh Lipe), vi var i Thailand.

God tur 🙂

De bedste hilsener fra Christina

Anonym Stine

Hej alle sammen!
    Tusind tak for jeres gode råd, det hele lyder bare super godt og glæder mig til at kigge nærmere på det! 🙂

Kan i mon sige noget om, hvor lang tid i ville vælge at være de enkelte steder? Jeg har ca. En måned i alt.

Kh Stine

Anonym Mads & Camilla

Hej Stine,

Det er altid svært at sætte tid på hvert sted, da det jo kommer an på oplevelsen når man står der. Når det så er sagt så kunne en evt. tidsplan se nogenlunde således ud:

– Bangkok ca. 5 dage
    – Chiang Mai ca. 6 dage
    – Evt. besøg hos lokal stamme i Chiang Mai i 1 dag
    – Krabi kan der let bruges 9-10 dage på at slappe af og udforske de mange strande og naturområder i nærheden. Specielt Railey Beach er lækker.
    – Bus eller fly tilbage til BK for 2 dage.
    – Derefter kunne du tage bussen(eller flyve) til Siem Reap for at se Angkor Wat. Brug gerne flere dage på at se tempelkomplekset da det er enormt. 4-5 dage i Cambodia virker rimeligt hvis det er for at se AW.

Det er en rejseplan på ca. en måned, hvor der samtidig er plads til at blive en dag eller to længere de forskellige steder. Det er altid rart, at kunne blive længere tid et sted hvis man nu virkelig godt kan lide det 🙂

Håber det gav lidt inspiration!

Bedste rejsehilsner,
    Mads & Camilla – http://www.backpackerne.dk/

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account