This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anna J

Hej, håber der er nogen der kan hjælpe mig!! 🙂
    Jeg søger lidt mere info om et sted kaldet Harnas i Sydafrika. Jeg har læst om stedet og syntes selv at det lyder helt vildt fedt!.. Derfor vil jeg høre, om der er nogle, som har lidt info om stedet og hvordan det er at være dernede 😉 ..Hvad priserne er, hvor lang tid man kan bruge dernede, om man virkelig er så meget i kontakt med dyrene – som de påstår, osv osv..
    Er interesseret i at høre så meget som muligt om stedet!!! 😀
    Håber der er nogle som vil smide lidt godter ind ;-)…
    Hilsen Anna

Anonym Tine

Hej Anna

Har godt nok ikke selv været dernede, men har en veninde der var der i en måned sidste år og hun synes at det var fantastisk!
    Hun havde meget kontakt med dyrene gik tur med leoparderne (eller er det geparder de har?), gik tur med aber og sov med babyaber.
    Jeg ved så ikke om det er smart at vænne dyrene til mennesker, de er jo vilde og burde blive sluppet løs i naturen senere, hvilket de nok ikke kan med så meget menneskelig kontakt. Det er dog bare min holdning/ide

Anonym Anonym

Hej Anna.

Jeg har været hos Harnas Wildlife Foundation og arbejde to gange, og det var fantastisk! Du har dog forkert fat i destinationen – det ligger i Namibia, ikke i Sydafrika. Du kan tjekke deres hjemmeside, http://www.harnas.org.

Du er rigtig meget i tæt kontakt med dyrene dernede, da det er dig, som tager sig af dem i det daglige. Du tilbereder deres mad og fodrer dem, gør rent i deres burer, går tur med dem, sover med dem (!) og kan sidde med dem on eftermiddagen, når der er pause mellem arbejdsrutinerne.

Jeg var selv dernede to gange af seks uger hver gang, hvilket jeg synes var fint. Nogen er der kun to uger, hvilket jeg synes er for lidt, da det i hvert fald tager en uge, at komme ordentligt ind in rutinerne. Du kan også vælge at blive flere måneder, hvis du har pengene til det. Jeg ved ikke præcis hvad prisen pr uge er, da den ændrer sig jævnligt. Jeg var der anden gang for to år siden, hvor jeg mener at jeg gav ca. 16.000 for seks uger. Det er når du booker direkte hos dem vis deres hjemmeside. Du behøver ikke gå gennem et bureau, som f.eks. ALOTT eller Adventureheart, da det er spild af penge, du skal stadig gøre den samme mænge arbejde med at arrangere tingene, du sender bare informationerne til bureauet i stedet for direkte til Harnas.

Hvis der er mere du vil vide, kan du bare spørge igen.

Mvh. Makia

Anonym Anna J

Hej begge to, tak for jeres svar 😉
    Makia, ville lige høre dig hvordan du bookede din tur derned direkte? For jeg har skrevet til dem – og får bare deres standart svar tilbage (ikke noget personligt svar) ..
    Så vil jeg høre hvad man skal gøre inden man kommer derned? Arbejdsvisum osv.? 🙂
    – Anna

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account