Hej drenge!
Jeg har selv rejst 3 måneder i sydamerika for et år siden, og er lige hjemvendt fra 5 måneder i Asien.
For mig var højdepunkterne i sydamerika Bolivia, Peru og Argentina. I Bolivia så vi hovedstaden La Paz, mountainbikede death-road og så Salar de uyuni. I Peru surfede vi, festede i Cusco og så Machu Pichu (efter 4-dages trek, som kan anbefales, selvom jeg virkelig ikke er vandrer). I Argentina så vi bl.a. Iguazu Falls, hovedstaden Buenos Aires og skydivede ret billigt i Cordoba. Ellers har jeg hørt at Columbia og Brasilien også er fantastiske lande.
I Asien vil jeg anbefale stort set hele Thailand, hvor I både kan finde masser fest, masser backpackere, strande, regnskov, kultur og storby. Desuden er det vildt nemt at rejse i. Hvis I gerne vil lidt væk fra de typiske backpacker-lande for os danskere, kan jeg anbefale Indonesien, hvor særligt Lombok og Gili-øerne har gjort stort indtryk på mig. I Indonesien kan I se vulkaner, snorkle, surfe og dykke, se aber og både muslimsk, buddhistisk og hinduistisk kultur.
Vietnem har jeg hørt blandet om, dog har jeg ikke selv været der.
Hilsen Anne