This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym danielcarlsen

Hej alle backpackere.

Vi er to drenge som skal backpacke næste år fra 1. Marts. Vores plan er, at vi skal til Miami (og deromkring) i en måned, derefter til sydamerika i en måned og til sidst til Asien i en måned. Så i alt 3 måneder.

Vi ved dog ikke helt hvor vi skal tage hen i sydamerika, så vi søger nogle gode bud og erfaring fra jer der allerede har været i sydamerika, så vi kan beslutte os. Det skal være sikkert og vi ønsker ikke hverken at vandre langt hver dag, eller at sove på en hængekøje i junglen. Vi vil gerne overnatte på hostels og opleve en masse! Det skal bare ikke være ALT for primitivt.

Vi har hørt og læst, at rigtig mange gode kan lide at backpacke i Vietnam. Det skulle være så fantastisk og der skulle være mange oplevelser, samt et billigt land at leve i? Hvad er jeres erfaringer med Vietnam og i det hele taget Asien?

Mvh. Daniel og Frederik.

Anonym Mads & Camilla – Backpackerne.dk

Hej Daniel og Frederik.

Har i taget højde for hvor mange penge flybilletterne kommer til at koste i jeres budget? Det lyder lidt voldsomt med så mange langdistance flyvninger på så kort tid. Vi vil råde jer til at vælge enten asien eller sydamerika i 2 måneder. Det er trods alt nogle store landområder 😉

Nu er vi selv nogle der er glade for at vandre langt og sove i hængekøjer, så vi er måske ikke de rigtige ift. råd på det område. Men vi vil dog anbefale jer at tage en tur til Sapa i Vietnam. Det er ret turistet, men det er der også en grund til. Det er super flot landskab. Det kan også anbefales med et homestay. Vietnam er bestemt billigt. Vi levede for 107 kr. pr. dag der, uden at leve på en sten! 🙂

Et godt tip til sydøstasien er at være meget på vagt overfor snyderi. Hvis ikke i er det kommer i til at betale mange gange den egentlige pris ret ofte. Det kan blive irriterende i længden, men hvis man er opmærksom på det fra starten så er det ikke så slemt. Snyderi er ikke et problem i Latinamerika helt på samme måde som i Asien (vores mening!).

God rejse!

Mads & Camilla – backpackerne.dk

Anonym Anne Kvist

Hej drenge!

Jeg har selv rejst 3 måneder i sydamerika for et år siden, og er lige hjemvendt fra 5 måneder i Asien.

For mig var højdepunkterne i sydamerika Bolivia, Peru og Argentina. I Bolivia så vi hovedstaden La Paz, mountainbikede death-road og så Salar de uyuni. I Peru surfede vi, festede i Cusco og så Machu Pichu (efter 4-dages trek, som kan anbefales, selvom jeg virkelig ikke er vandrer). I Argentina så vi bl.a. Iguazu Falls, hovedstaden Buenos Aires og skydivede ret billigt i Cordoba. Ellers har jeg hørt at Columbia og Brasilien også er fantastiske lande.

I Asien vil jeg anbefale stort set hele Thailand, hvor I både kan finde masser fest, masser backpackere, strande, regnskov, kultur og storby. Desuden er det vildt nemt at rejse i. Hvis I gerne vil lidt væk fra de typiske backpacker-lande for os danskere, kan jeg anbefale Indonesien, hvor særligt Lombok og Gili-øerne har gjort stort indtryk på mig. I Indonesien kan I se vulkaner, snorkle, surfe og dykke, se aber og både muslimsk, buddhistisk og hinduistisk kultur.

Vietnem har jeg hørt blandet om, dog har jeg ikke selv været der.

Hilsen Anne

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account