Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3540091
     Thomaskc

      Kære alle,

      Min ven og jeg besluttede os begge for at ligge universitetsbøgerne på hylden, og istedet tage lidt ud og rejse, da det på nuværende tidspunkt føltes som det rigtige at gøre. Af denne grund er vi ved at planlægge en 3 måneders tur til Asien, med start engang i januar. Hertil har vi et par spørgsmål som vi ville sætte stor pris på hvis i kunne hjælpe os med at få besvaret.
      Vi regner med at rejse i følgende lande: Thailand, Cambodja/Malaysia, Laos, og Vietnam..

      Vil 15.000 kr pr. mand være nok til 3 måneders mad, drikke, overnatning, og transport, og diverse sjov og ballade i disse lande?

      Har i nogle idéer eller råd til ruter, hvis vi bevæger os inde for de nævnte lande?

      Foregår køb af visum dernede ved grænsen (så længe vi ikke er i landende mere end 30 dage), eller skal det ordnes hjemmefra?

      Vi overvejer at bestille en åben billet gennem kilroy, som vi har fået fortalt koster omkring 8000 kr… lyder det rimeligt? eller har i andre forslag til billetkøb til turen? evt. 2 one-way billetter?

      Håber i vil give jer tid til at hjælpe os med at få disse spørgsmål besvaret. Det ville være til stor hjælp.

      Thomas

      #3540092
       Claus

        Visum til Laos klares ved grænsen, 35 USD + pasfotos og kopi af pas. Vietnam får I 15 dage gratis, men I kan jo søge om et turistvisum i Bangkok.

        8000,- for en billet til SØ-Asien synes jeg lyder af meget. I kan jo nøjes med at købe en billet til Bangkok og så rejse videre derfra.

        mvh
        Claus

        #3540095
         Anonym

          En lynhurtig søgning på momondo med afgang 3. jan og hjemrejse 3 mdr senere giver en pris på 5200 med Emirates Airlines og et stop i Dubai. Regn med ca 500kr hvis hjemrejsedatoen skal ændres.

          Jeg synes at 15.000 virker til at være lige i underkanten. Det kan nok lade sig gøre, men så skal I også leve af ris og vand på hele turen og der er ikke mange penge til sjov. Det koster også lidt at komme omkring. Jeg vil sige 7000-10.000 pr måned alt efter hvem I er.

          Jeg vil råde jer til at starte i syd og slutte i nord. Vejret kan godt være skidt i Nordvietnam og Laos i januar/februar. Jeg var der start februar for et par år siden. Der var det 10-12 grader hver dag og de fyrer jo ikke ligefrem for fuglene derovre. Vindeuerne kan nærmest ikke lukkes, så det er 10-12 grader hele døgnet rundt. Det er belastende i længden, hvis man ikke er klædt godt på.

          Morten

          #3540100
           Michael Hansen

            hej Thomaskc

            jeg har før været glad for at bruge sta travel , de sælger studie billetter meget billigt.

            #3540125
             Sara Birkvad

              Hej, jeg synes at de flybilletter du nævner lyder temmelig dyre!!! Jeg har også rejst med STA travel også som ovenstående skriver, de er rigtig behjælpelige med at finde billige billetter til studerende og unge.
              God tur 🙂

              #3540655
               Anonym

                I kan klare jer for 15.000 kr såfremt at I bor så billigt som muligt og rejser med busser frem for fly. I skal tænker jer om med det budget, men det kan sagtens lade sig gøre hvis I er gode til at prutte om prisen 🙂

                8000 kr er alt for meget for en returbillet til Asien. de kan fås fra ca 4200 kr 🙂

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account