This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Krarup

Hej Alle.

Ja, nu er det blevet min tur til at opleve lidt.

Jeg skal på min første backpacker rejse her den 20. sept. 3 mdr. i henholdsvis 14 dage Nord-Thailand, 14 dage Laos, 14 dage Cambodia. 1 mdr. Vietnam og slutteligt 14 dage Syd-Thailand.

Da det er første gang som backpacker, kunne jeg godt bruge gode råd til div.

Lyder tidsfordelingen div. steder ok?
    Nogle steder der SKAL ses i landene og omvendt?
    Nogle der har en god tjekliste til hvad man pakke i backpack-tasken og ting man skal ha styr på inden afrejse?
    Nogle der skal samme sted- ku være sjovt at vide.

Glæder mig til at høre fra jer.

Mvh Stine

Anonym adventurer

Hej, Stine. Jeg skal selv rejse d. 9 sept. sammen med en rejseveninde, vi skal faktisk til de samme lande, og vi har dog ikke en egentlig deadline, men jeg synes tidsplanen lyder fornuftig. Dog tror jeg at vi vil bruge lidt mere tid i Nordthailand, da vi skal trekke en del, og der også skal være plads til lidt afslapning.

Du skal se angkor templerne i Cambodia, glæder mig til at se dem igen. De andre steder bliver forholdsvist nye for mig.

Du får i hvert fald en fantastisk tur.

Anonym Magnus

Hej Stine.
    Din plan lyder fornuftig. Vil kun give dig råd om pakning af din taske: Pak så lidt som muligt. Du gør det nemmere at rejse rundt, hvis du kun har håndbagage med, dvs. max. ca. 8 kg. Du kan købe alt, du har brug for i de nævnte lande, så egentlig kunne du tage afsted med en tom taske. Priserne for de fleste ting er ca. 1/5 af danske priser.

Det kan være en god ide at have et internationalt kørekort med (fås hos kommunen eller politiet for 25 kr) og husk din bankfil, hvis du får brug for at købe fx. flybilletter over nettet.

God tur.

Anonym Anonym

Hej Stine
    Ankor vat skal ses – det er en stor oplevelse. Med hensyn til rejsen generelt, samt opleveler, ting man skal have med, etc. vil jeg anbefale bogen “backpacking for begyndere” af Torben S. L. Svendsen. Det er en fin lille bog til at tage med i rygsækken. Bogen beskriver ejn rundtur i Thailand, Borneo og Malaysia, men ruten går i de områder som er mindre berejste af den brede gruppe af turister. Samtidig er der pakkeliste, og andre gode vinkler på det at rejse med rygsæk, så den anbefaler jeg

Hilsen Gitte

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account