This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kevin_kdk

Hey folks.

Vi er to fyre på henholdsvis 16 og 17 som overvejer, at tage to uger på interrail i løbet af sommeren.

Vores budget er meget småt og vi har brug for nogle råd fra gæve backpackers til/om:

– Hvordan holder vi udgifterne nede?
    – Hvilke ekstra udgifter og takster og div. vi skal regne med
    – Hvordan overnatter man billigst mulig? (tog, youthhostel div.)
    vordan ser det ud med togsituationen om natten? (er der mulighed for at man kan sove i tog i løbet af natten)
    – Hvad er prisen på togafgifter og reservation. (Nattog, hurtigtog)
    – Alt andet i ellers kan finde på, der kan gøre turen lettere og/eller billigere.

Jeg håber meget på at høre fra jer 😀

Anonym Anonym

hej i to.
    Mht afgifter, priser m.m på tog, så spørg i jeres nærmeste dsb rejsebureau. mth overnatning, kan jeg anbefale camping på det kraftigste (medbring jeres eget telt, eller lej et på campingpladser). Men selvfølgelig, er i mest til at befinde jer i centrum af storbyer, så er hostels selvfølgelig mere oplagt.
    Og i kan sagtens tage nattog, koster dog somrregl afgift. men er billigere (men også mindre komfortabelt) end i telt, på hostels m.m.
    Mht hvordan i yderligere kan spare, så kan jeg anbefale at medbringe en trangia, så i kan lave jeres egen mad på eks. campingpladser. Er både enormt hyggeligt og ekstremt billigt.
    Og så selvfølgelig tage til syd -eller østeuropæiske lande, hvor prisniveauet er lavt.
    Mit bedste råd er helt sikker: gå efter de lækre campingpladser, hvor i kan overnatte i jeres ege telt, møde mennesker, lave mad udenfor i aftensolen med egen trangia. Det giver både unikke oplevelser og den billige af slagsen!!
    held og lykke!

Anonym Peter

Hej! i sommers var jeg afsted i en 3 uger, hvor jeg var 1 uge i vesteuropa og 2 uger i østeuropa.

Og jeg vil helt klart anbefale dig at tage til Østeuropa. Jeg brugte 2.200 kr på 2 uger i Prag, Budapest, Bratislava og Warszawa.. Alle byer, hvor du kan se rigtig meget, og tage på ture.. Men også med et livligt natteliv.

Jeg boede på hostel, og spise ude hver dag. Sparede slet ikke på noget.

Så jeg kan kun anbefale østeuropa hvis i vil gøre det rigtig billigt!

Anonym StepHoMann

ØstEuropa hvis man gerne vil spare penge er et godt træk.. Men mod sige det med at slæbe et telt med:) Det er nok ikk særlig smart hvis du alligevel sover på hostel og det er sygt billigt at sove på hostel i Østeuropa jo.. Så drop teltet og så vejer rygsækken hellere ikk så meget 🙂

Simon

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account