This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Screek

Hey Folkens!

Jeg er en ganske alm. mand på 26 som for nylig har færdig gjort min udd. som IT-supporter, jeg har bygget en masse faste og trykke rammer op omkring min lejlighed osv.

Som titlen siger har jeg solgt alt, opsagt job og hjem i håbet om at leve drømmen! – det går ud på at jeg vil rejse rundt permanent/på ubestemt tid i alle verdens lande og se om jeg kan få det til at fungere økonomisk.

Jeg har ingen erfaring som backpacker og har minimalt erfaring som rejsende, men jeg kaster mig ud i det og hvis jeg kan, kan du også! – Jeg har valgt at blogge omkring det, primært for at inspirere dig til at gøre det de drømmer om.

Du kan finde den her: http://www.david-sylvest.dk

Hvis du har tips/råd eller evt. har hørt om andre danskere som har gjort det, ville jeg rigtigt gerne høre omkring det. 🙂

God rejselyst til jer alle!

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej.
    Du göre det helt rigtig har selv mange års rejse erfaring som back packer, slapper nu af med min familie.
    Det vigtig er at leve drömmene ud som du har planer om at göre.
    Der er mange dansker som er på farten også mange som har valgt at bo i udlandet, lande som Thailand, syd Amerika,Den erfaring jeg har med folk som er bleven i udlandet har gjort det samme som dig solgt alt og taget på en back packer rejse og så falden for livet i Thailand, eller et andet sted, har en ven fra England som har bosat sig i peru vi back packe sammen,i dag er han gift og bor i peru på 7 år , mit forslag er at du rejser igennem asien som back packer og tag det stille og rolig på din rejse, möder du mange rejsene og du vil på din rejse få en masse kontakter som du muligvis kan bruge til et langt ophold ude i verden Husk du har mulighed for et working holiday vis til oz og neaw zealand som er en god start hvis du vil arbejde i de lande,Ind på google og sög ,jeg flytter til Thailand så ville du kunne laese om de dansker der har valgt at bo i Thailand,husk du kan ikke tabe noget ved det du gör du vinder om du bliver eller kommer hjem for de oplevelser du for på din rejse er der ingen der kan tag fra dig, lars

Anonym Nicolai

Sjovt! Jeg er lige blevet færdig med min uddannelse til datatekniker og har også sagt mit job op indtil afrejse.
    Rejser den 13 Januar. 🙂

Anonym Screek

Tak for de meget inspirerende ord. 🙂

Jeg er ikke taget afsted endnu, men har en enkelt billet til bangkok d. 2 november så jeg starter om ikke andet i thailand og har derefter planer om laos, cambodia, veitnam, det område deromkring.

New zealand er helt klart også en af de lande jeg skal igennem på et tidspunkt, og det er godt at vide der er mulighed for working visa, tak for info. 🙂

Du siger der er mange som har valgt at gøre som jeg er igang med, har du kendskab til om der er nogen der blogger om det? – kunne være rart at læse fra andre som har været i samme situation.

Der må også være nogle negative ting ved sådan bare at forlade danmark, der må være ting du savner? – venner og familie? kan du fortælle lidt om de negative sider ved at bo i thailand og være fra danmark?

Anonym Mads

Hej David!

Hvor er det super fedt at læse det du skriver! Jeg kan forsikre dig om, at du ikke er alene!
    Jeg har faktisk selv planer om at gøre det samme som dig – mere eller mindre.

Næste år (juni/juli) tager jeg afsted på det ultimative eventyr. Jeg er allerede i gang med at sælge ud af mine ejendele, jobbet er sagt op (dog har jeg fået lov at beholde det indtil afrejse) og lejligheden bliver opsagt omkring nytår.

Min plan er, at rejse jorden rundt uden at have transportomkostninger – altså har jeg tænkt mig at blaffe.
    Lige som dig, når jeg langt fra at spare penge nok sammen til, at dette store eventyr kan lade sig gøre rent økonomisk, så jeg er også ude i noget med WWOOFing kombineret med frivilligt arbejde.

I øjeblikket skriver jeg en blog om en tidligere rejse jeg har været på – 3 måneder i Sydøst Asien (Thailand, Vietnam, Cambodia, Laos). Bloggen bruger jeg i øjeblikket til at øve mig i at formidle mine historier på skrift, men vil på sigt blive brugt til mit kommende eventyr.

Du kan tage et kig på den, hvis du har lyst: http://www.ExploreDreamDiscover.dk

Ligeledes er du også meget velkommen til at kigge omkring Facebook-gruppen, som der er linket til via bloggen, hvor der bliver uploadet væsentligt flere billeder end på selve bloggen.

Lad mig endelig hører fra dig – jeg hjælper dig meget gerne med tips og gode råd i forbindelse med din start i Sydøst Asien, lige som jeg synes det kunne være rigtig fedt at tale sammen om, de tanker og følelser man går med, når man som os træffer en så stor beslutning som denne.

Ser frem til at høre fra dig.

Alt det bedste,
    Mads

Anonym Fighter88

Super fed ide..
    Lige pt læser jeg bogen Halvvejs og den handler om en familie, faktisk en familie som ikke mangler noget, de har hus, bil og 2 rigtige gode stillinger.. De vælger at opsige deres job og sælge alt det de ejer, for at købe en katamaran og sejle jorden rundt med deres 3 børn.

Syntes du skulle læse bogen, og hvem ved måske får du selv lyst til at skrive lidt 🙂

Super god tur er sikker på du aldrig vil fortryde det 🙂

Anonym Screek

Mads: Fantastisk! – rigtigt fedt at se vi er flere de vælger denne lidt “alternative” måde at leve livet på, eller vi prøver om ikke andet 🙂

mht. til din blog vil jeg bestemt læse omkring dine oplevelser, det er også det område jeg starter i og jeg er sikker på at like knapper til din facebook side nok skal komme i vejen for mig 😉

omkring tanker og følelser i forbindelse med at tage sådan en beslutning så ville det være kanon at lære at kende andre som var/er i samme situation. Jeg har fra idag 11 dage tilbage i danmark før at jeg tager flyet væk med tanken om ikke at komme tilbage. Venner og familie virker ikke til at kunne sætte sig i mit sted og generelt forstår de fleste ikke hvorfor jeg gør det og slet ikke hvad det egentligt vil sige, jeg er langt fra selv 100% på det hele og man bliver nok først helt klog på det når man står midt i situationen, men det kan godt være frustrerende at ingen andre kan forstå en, så det er dejligt at vide at man ikke er alene om at tage sådan en beslutning, tak for det! 🙂

Fighter88: Lyder som en fed bog! – jeg vil prøve og undersøge og se om jeg kan få den som Ebog på en eller anden måde og så gå igang med den. Jeg var i forvejen på udkig efter en bog til rejsen så det er perfekt du kommer med et godt bud, tak for det. 🙂

Hej igen.
    Rigtig godt valg med bangkok og tag den derfra.
    Du kan kontakte familien på farten fra give de har en masse rejse erfaring med lange rejser har selv talt med dem.
    Man savner venner og familie når man er på farten, derfor er der også mange som giver op og rejser hjem igen som er super fair, jeg synes du skal rejse og opleve asien og tag den derfra.Du har alle muligheder når din rejse starter og du kommer til at möde mange med en masse info, som du måske kan bruge hvis du önsker og bo i udlandet,Rejs ud i verden som gammle danske sö folk gjor det og se hvor vinden tag dig hen der bor mange ude i verden du kan få en masse info fra.man har altid plan A B C .der er stor forskel på at rejse tre månder og tag afsted i et par år eller mere, google at flytte til Thailand så kommer der nogen svar, lars.

hej igen.
    Livet i Thailand som dansker google.dk.
    Det bedste råd fra mig til dig.
    bangkok kaosan road her starter der et nyt liv for dig,opleve verden på din måde, du kommer til at möde rigtig mange mennesker på din lange rejse.
    mange siger kaosan road er dårlig, jeg synes det skal oplevese og her möder du folk man kalder x pats dem som bor og lever i Thailand, selvom kaosan er mest for back packer,godt råd bo lidt derfra måske my house backer place ,husk der er altid en bag side af paradis så pas godt på dig selv,en ok Avis bangkok post, ok info om job muligheder og nyheder hvad der sker.lars

Du kan altid ring på mit nr 53570371.
    lars

Anonym Screek

Måske er vi bare begge dumdrisitge? 😉

Der findes et par der rejser rundt hele året, som også har børn – det kunne være i kunne inspireres, de har en blog som er meget populær (engelsk) http://www.ytravelblog.com/ personligt syntes jeg det er en kanon blog, og de har givet mig meget motivation og inspiration. 🙂

Håber også du eller i får en kanon rejseeventyr!

Anonym Michelle

Fedt at høre andre gøre det samme som mig 🙂 Bekræfter jeg ikke er dumdristig.
    Har gjort det samme efter jeg er blevet skilt… Trængte til luftforandring og bare hive stikket ud 🙂 Har dog nok tænkt mig at vende hjem igen, da jeg har en ny kæreste i DK men hvem ved han er heldigvis også rejselysten 🙂 Er 27 og tænkte, skal det være så er det squ nu 🙂

All the Best til dig på dit livs eventyr 🙂

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account