Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3540169
     Thomaskc

      Hej,

      Jeg er en dreng på 20, som overvejer at tage en 2 måneders tur til Peru og Bolivia. Jeg har i alt ca. 35.000-40.000 kr. at bruge (hvilket også skal gå til billetter osv).

      Lige nu står det for mig mellem dette, eller en 2 måneders backpackertur til Asien (thailand, laos, vietnam osv).

      For mig handler det blot om at komme ud og rejse i en længere periode, og opleve anderledes kultur, smuk natur, og også at møde andre backpackere.

      Er der nogen af jer, som har nogle forslag, viden og holdninger til og mellem disse to vidt forskellige destinationer?

      Jeg regner med at tage afsted omkring den 1 februar.

      Glæder mig til at høre fra jer.

      Mvh,
      Thomas

      #3540172
       Claus

        Det er ligesom spørgsmålet: Hvad er højest? Rundetårn eller et tordenskrald.

        Misforstå mig ikke, jeg kan godt følge dig i din tvivl om, hvor du skal tage hen.

        For mig er der ikke noget enten eller. Det er både og.

        Sydamerika har højderne, indianerne og de lange stræk i en bus. Det er noget dyrere end Asien og nogle vil mene, at det er en smule farligt at rejse rundt. Det er det dog på ingen måder, men man skal følge de alm kendte rejseregler. Dvs, tag taxi fra station til hostel, lad være med at flashe med dine værdigenstande, tag ikke alle pengene med, når du skal ud osv.

        Asien er billigere, en del flere backpackere, en meget anderledes kultur og tro. Templer, trope øer og et område, hvor kongen er lige så hellig som Budda, er noget af det, du kan forvente på de kanter.

        Men du har penge nok til enten Sydamerika eller Asien.

        Lån et par bøger på biblioteket, søg på lonelyplanet.com/thornthree

        mvh
        Claus

      Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

      Log ind med brugernavn & kodeord

      eller    

      Glemt dine oplysninger?

      Create Account