This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hi alle..
    Jeg er ved at planlægge en længere rejse efter at have knoklet på på natarbejde de sidste 6 måneder. Det er lykkes for mig at spare 60.000 kr op som også vil blive mit budget for rejsen.. Jeg skal rejse solo og prøver at undgå mellemled som Kilroy.
    Jeg har fundet en flybillet på 4000 kr. til Sydafrika. Her vil jeg rejse i 5-6 uger og bruge omkring 15.000-20.000 kr. Jeg er klar over det er et forholdsvis dyrt land, at rejse i og jeg vil da også lave dyre ting som Victoria Falls, dykke med hvidhajer, safari tur. Ellers vil jeg prøve backpackerstilen og håber 20.000 kr er nok. Hvis jeg sidst på turen får problemer med at få det hele til at hænge sammen økonomisk, regner jeg med at couchsurfe.

Fra SA vil jeg hoppe på et fly til Sri Lanka for 3000 kr, hvor jeg vil rejse i 4 uger for 10.000 kr. Backpacke 2-3 uger rundt i landet og resten af tiden surfe. Jeg vil prøve at bruge det offentlig togsystem, spise fra gadekøkkenet og blive umiddelbart på den sydlige del af øen. Jeg regner med at landet er lige så billigt som Indien og det er muligt at rejse rundt for 10.000kr.

Til sidst tager jeg til Bali, hvor jeg vil surfe i 2 måneder. Her vil jeg bruge 20.000 kr. Planen er at finde en billig lejlighed, leje en scooter, købe et surfbræt og så ellers bare få lært at surfe. Alt andet er underordnet.

Så alt i alt bliver det 4-5 måneder jeg skal rejse i og 60.000 kr at gøre godt med.. Da jeg ikke har rejst alene uden nogle gruppe uden for Europa før, ville jeg gerne lige høre til jeres meninger om min ‘rejseplan’ og ikke mindst budget? Alle 3 lande står øverst på min ønskeliste, men hvis folk har nogle alternative løsninger, lytter jeg gerne til andre forslag. Hvis budgettet løber over i et land vil couchsurfing blive min udvej. Men jeg vil under alle omstændigheder gøre brug af det på turen alligevel.

Peace

Anonym Claus

Jeg synes dit rejsevalg ser rigtigt fint ud. Man skal jo selvfølgelig vælge de lande, som man selv godt kunne tænke sig at besøge. Namibia er jo også et skønt land, men det er Thailand jo også. Og sådan kunne man blive ved.
    Som du selv pointerer, så er det jo muligt at slippe væk væk fra Bali, hvis du får lyst til det Airasia er jo også en lowkey operatør blandt en del andre.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Du har rigeligt med penge.

2 mdr på Bali lyder skønt, men hvorfor ikke besøge nabolandene en smule. Så ville du også undgå at skulle forlænge din opholdstilladelse. Du får jo kun 30 d ved ankomst til Denpasar.

mvh
    Claus

Anonym IceTea

Hi Claus.

Det er jeg glad for at høre. Jeg er godt klar over jeg kun får 30 dages visum. Men jeg har tænkt mig at tage forny mit visum, når jeg er dernede, hvilket skulle være muligt. Årsagen til det lange ophold på Bali er som skrevet, at jeg skal være surfer dude i en længere periode. Men selvfølgelig, hvis jeg bliver træt af det, er en plan b selvfølgelig at hoppe på et airasia fly og flyve til nogle nabolande..

Jeg er godt klar over at de SA, Sri Lanka og Bali ligger lidt langt fra hinanden, men det er også de mest interessante lande for mig. Hvis du har andre forslag lytter jeg gerne 🙂

Anonym HeidiZ

Har været på Bali og Sri Lanka – glæd dig, begge skønne rejsemål.
    Der er billigt på Sri Lanka, men det skulle være en anelse dyrer end Indien. Men altså – så dyrt er det heller ikke. På Sri Lanka kan du sagtens tage toget og der er nogle smukke togture dernede. Busserne ville jeg ikke tage, de kører virkelig som død og helved. Pas på dem, når du generelt færdes i trafikken.

Sri Lanka skulle være et rigtig godt sted at surfe, men ved ikke lige hvordan og hvorledes med at lære det. Arugam Bay synes jeg at have stødt på nogle gange. Midt Srilanka og syd og sydøst Sri Lanka er bare virkelig skønne. Også strandene; Mirissa Beach og Unawatuna elskede vi! 🙂
    Kan anbefale Lonely Planet rejsebogen – kan bestilles billigt fra deres hjemmeside 🙂

Anonym HeidiZ

Har været på Bali og Sri Lanka – glæd dig, begge skønne rejsemål.
    Der er billigt på Sri Lanka, men det skulle være en anelse dyrer end Indien. Men altså – så dyrt er det heller ikke. På Sri Lanka kan du sagtens tage toget og der er nogle smukke togture dernede. Busserne ville jeg ikke tage, de kører virkelig som død og helved. Pas på dem, når du generelt færdes i trafikken.

Sri Lanka skulle være et rigtig godt sted at surfe, men ved ikke lige hvordan og hvorledes med at lære det. Arugam Bay synes jeg at have stødt på nogle gange. Midt Srilanka og syd og sydøst Sri Lanka er bare virkelig skønne. Også strandene; Mirissa Beach og Unawatuna elskede vi! 🙂
    Kan anbefale Lonely Planet rejsebogen – kan bestilles billigt fra deres hjemmeside 🙂

Anonym Torsten

Mht til Sri Lanka og Sydafrika, hvordan er chancen for at møde andre backpackere? Skal jeg bare gøre brug af Lonely Planet bøger for at ramme de samme hostels? 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account