This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Christian Knudsen

Hej, Jeg skal til Nepal i april måned og lave feltarbejde i Pokhara regionen i forbindelse med min Kandidat opgave. Det har altid været en drøm for mig at komme til Nepal og tager derfor af sted en måneds tid før (marts) for at trekke. Jeg ville høre om nogle havde erfaringer med at trekke alene. De fleste opslag på nettet handler om gruppe treks som ser ret dyre ud, især hvis man rejser alene. Er der nogle der har erfaringer med at trekke alene uden for en gruppe og/eller gode erfaringer med selvskaber der udbyder gode guider osv. Mvh Christian.

Anonym Tine

Jeg har ikke selv vaeret i Nepal, men har hoert at man betaler omkrin 25-30 dollars om dagen for en guide, men at nogle ture ogsaa kan goeres paa egen haand 🙂

Anonym Kalle Møller

Hej Christian.
    Nepal er ideelt til at trekke, både alene og i grupper.
    Jeg gik selv Annapurna Circuit alene uden guide eller porter og det var super-kanon fedt. I sær i Annapurna ‘regionen’ er der mange forskellige trekking muligheder, af korte og længere dages varighed og sværhedsgrad. Treks i Annapurna går ud fra Pokhara, men tænker at du også kan finde nogen der ud fra Kathmandu. Jeg ville forhøre mig ved de mange trekking bureauer som ligger overalt i Kathmandu i bydelen Thamel og Pokhara ved Lake-side. De kan fortælle dig alt, og vil heller end gerne hjælpe dig med diverse tilladelser, busbilletter, kort osv., for lidt penge, hvis du vandre afsted alene.
    Jeg tog også på et telt-trek i lavlandet tæt på grænsen til Indien, det var også helt fantastisk, smukt og varmt! Det var med porter og guide, men en helt speciel oplevelse. Og meget imponerende, hvor meget de små portere kan slæbe på ryggen.

Håber mit svar kan hjælpe dig lidt. Men ellers bare tag afsted, så skal du nok finde ud af det, når du er der. 🙂
    Ps. køb vandrestøvler, vandresokker og rygsæk herhjemme. I Nepal er kvaliteten ikke ret god på deres Outdoor-grej.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account