This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym KENNETHF

Hej Alle,

Overvejer en hurtig tur til Thailand på en 2 ugers tid, da arbejder ikke tillader længere lige pt.

Der må gerne være lidt adventure på stedet med evt. noget trekking, elefantridning, jungle, snorkling/dykning.

Som det ser ud lige nu rejser jeg alene, så det skal også være et sted med god mulighed for at møde nogle friske mennesker 🙂

Har ingen rejseerfaring i Thailand, men igennem søgning på nettet ser Ko Chang interessant ud. Nogen der har noget erfaring med Ko Chang, og evt. kan anbefale det ud fra mine kriterier – eller er der andre steder der er bedre??

De to uger sætter selvfølgelig en naturlig begrænsning for at rejse for meget rundt, men hvis der er nogen der har nogle gode steder der kunne anbefales at kombineres inden for en periode på 2 uger er det også velkommen.

Håber der er nogen der vil dele ud af lidt erfaring 🙂

Kennet

Anonym thai

hvis du kan undvære vand,,,direkte til chiang mai,,ellers krabi, railey evt også phi phi,,men flyv direkte vider fra bkk,,,koster ikke meget mere,,,

Anonym MissAdventure

Jeg ville sige præcis det samme som “thai”…

I Ciang Mai er der masser af adventure-muligheder…. trekking, elefantridning, jungle, riverrafting, ATV, mountainbike, Tiger Kingdom, kajak, klatring, canopy …….

Bo hos Julie Guesthouse (www.julieguesthouse.com) – super sted at bo… meget eftertragtet blandt backpackere (husk at reservere på forhånd) – og personalet er søde og hjælpsomme… de er også adventure-tur-rejsebureau…. så du kan booke alle former for aktiviteter der…. se deres hjemmeside 🙂

Hvis du ikke kan undvære vand og dykning, så Phi Phi/Phuket/Krabi….

Har selv været alle stederne – Thailand er et vidunderligt sted…. rigtig god tur 🙂

MVH MissAdventure

Anonym KENNETHF

Tusind tak for inspiration indtil videre – kan bruges det hele 🙂

Anonym KENNETHF

Hvis i skulle vælge en af øerne, hvilken en skulle det så være? Med henblik på at der også gerne må være lidt “adventure”?

Anonym MissAdventure

Der er mig bekendt ikke adventure på øeren… men hvis du tager sydpå (Phuket/Kabi/Phi Phi) kan du fx. bruge halvdelen af tiden på Phi Phi… strand, dykning, snorkling… og den anden ahlvdel i Krabi/Phuket og så bestille nogle “adventure”-ture der….
    Men hvis du vil have rigtig adventure er det Chiang Mai.

MVH MissAdventure

Anonym thai

rigtigt,,men vil vælge krabi frem for phuket(mallorca)i krabi har du stadig backpacker på railey,vand og ok smuk natur og lidt by i ao nang (longtail 10 min)også lidt hvornår du skal afsted med vandet,,kan være bølger og strøm dernede(phi phi)

Anonym KENNETHF

Jeg satser på at tage afsted i starten af november.

Jeg takker endnu en gang 🙂

Anonym crusader

Hej!
    Jeg kan varmt anbefale dig at tage til Koh Chang. Jeg har selv været der af flere omgange. Jeg ved man godt kan komme på elefant ture (skulle efter sigende være gode, men tænker det jo er en smags sag). Trekking på øen er ikke en stor ting men jeg er sikker på det kan arrengeres, 70 procent af øen er trods alt jungle. Der er daglige snorkel og dykker ture. Disse sker fra Bang Bao, som er en lille fisker landsby (kan anbefale BB divers).
    Man kan sagtens få tiden til at gå på øen. Der er et par vandfald der kan være ok at se og en tur på knallert rundt om øen er ret interessant. Øst siden af øen er stort set ikke bebygget, på nær Long beach som er et meget roligt og chillet sted, men samtidig og øedet og isoleret. White sand beach er vel nok den mest kommercielle strand. Personlig bryder jeg mig ikke så meget om den, da den er fuld af resorts. Jeg plejer at bo på lonely beach, som er mere et packpacker sted.
    Koh Mak og Koh Kood er nærliggende øer der kun ligge nogle få timers sejllads fra Koh Chang (igen fra Bang Bao) Det kan evt. anbefales at kombinere en tur på Koh Chang med disse øer. Det gode ved disse er at selvom der selvfølgelig vil være turister er det stadig i et mindre omfang en øerne syd for Bangkok. Jeg håber du kunne bruge infoen. God tur

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account