Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3533354
     Laura-Esther

      Jeg er en ung pige som skal rejse Europa tyndt denne sommer med min veninde. Planen er, at vi skal nå at opleve Madrid, Barcelona, Rom, München, Firenze, Paris & Amsterdam. Jeg er derfor interesseret i at høre, om der er nogle der kan give mig nogle tips om nogle fede hostels (ungdomshostels med en masse gang i, der dog stadig er pæne og rene). Jeg er godt i gang med at undersøge de forskellige muligheder, men byer kan være lidt “uoverskuelige”, og ved ikke helt hvor der for unge mennesker er gang i den. Dog forekommer Rom mig som den by, hvor det er sværest at finde et ungdomshostels. Det ville være skønt med lidt råd, tips og erfaringer! Alt tages imod med åbne arme!

      Hilsen Laura

      #3533356
       peter

        Hej Laura.
        Jeg var en tur på interrail i sommers i 22 dage, hvor vi rejste i Rom – Paris – Budapest – Bratislava – Prag og Warszawa. Alle steder på de store tog stationer, stod der mange unge fra forskellige hostels med foldere, for at fortælle os hvorfor vi lige netop skulle vælge dem.. Det var aldrig et problem at finde et hostel, og på hvert et hostel vi tog var der unge mennesker, som vi kunne drikke med. Enten på Hostellet, eller tage med dem i byen.

        Jeg er lige igang med at undersøge hvad det hostel vi boede på hed, vi boede på den samme kæde hostel, i hele østeuropa, og det var rent og pænt.. Med pæne forhold, køkken & bad og samrum..

        Vil lige til sidst sige at Østeuropa, er mindst ligeså god som vest europa, personligt syntes jeg bedre om det.. Meget billigere, og hyggeligere.. Og befolkningen er meget venligere..

        Du spørg bare, hvis du vil vide mere 🙂

        Mvh Peter

        #3533361
         Kasper – Gapyear.dk

          Jeg var i sommers på en tur, der havde lidt af de samme steder.. Innsbrück, Pisa, Venedig, Firenze, Rom, Nice, Biarritz, Paris i 22 dage.. Lidt en blandet fornøjelse med interrail, men stederne var da fede. Vores problem var, at vi næsten aldrig havde booket steder på forhånd, så vi måtte lede lidt ekstra.

          Rom er dog kendt i Italien som den helt store partydestination, og der er hver dag forskellige pubcrawls for turister, hvor promotere render rundt og prøver at lokke unge med, så det bliver ikke noget problem at finde en fest der :).. Vi boede på en campingplads i et stort opslået telt. Meget bedre end hostels og lidt billigere.
          I Firenze er der ok gang i den, som især kulminerer i weekenderne. Her boede vi også på campingplads, hvor folk hver aften mødtes i baren, og nogle tog videre i byen..
          Men i de store byer som i skal til, vil i hver gang møde nogle promotere, der vil af med deres billetter til fester.

          Mht. tips og råd, synes det var lidt en blandet fornøjelse at rejse med tog. Selskaberne på tværs af landene samarbejder ikke, og vi brugte tit mange timer i de vildt lange køer som er i billetlugerne. Det skal vi, da billetter med interrail-pas ikke kan købes i automaterne. Forfærdeligt system! Og så er servicen simpelthen elendig i Frankrig og især Italien. Man bliver med interrail nødt til at planlægge meget i forvejen, hvilket jeg ikke er stor tilhænger af.. Jeg rejser aldrig på interrail i Sydeuropa igen, men kan forestille mig, at det er meget bedre i Østeuropa.
          God tur – Mvh. Kasper

          #3533781
           Sventveskæg

            Check, Hostelworld.com

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account