This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym KristinaMøllerHansen

Min veninde og jeg skal Rejse rundt i Kenya og Tanzania i juli og starten af august. Vores plan er en trekkingtur på Mt. Kenya, Safaritur i Masai Mara og de sidste 14 dage på Zanzibar, hvor vi har snakket om at tage et padi kursus. Har du forslag til, hvad vi SKAL se, vil jeg meget gerrne høre fra dig.

Anonym Anonym

Hej
    Efter Mt. Kenya og Masai Mara foreslår jeg at I tager med bussen gennem det vestlige Kenya til Tanzania. Stop i Kisii og se på soapstonearbejde på vejen mellem Kisii og grænsen.

Når I kommer til Bunda i TZ står I af bussen og tager videre til Ukerewe. Ujamii Hostel betjener Jer virkelig od t og Ukerewe har alletiders cykelture arrangeret.
    Efter det flyver i fra Mwana til Dar og derefter Zanzibar eller alternativt tager i toget fra Mwanza til Dar es Salaam.

På den måde vil I se meget mere end dem der kun følger guidebøgerne.
    God Tur
    Michael

arbirk2

Så skete det igen – jeg blev logget ud. Det er mig der lige har svaret på Jeres spørgsmål. Mere om Ukerewe på uta.uwazi.com og om Mwanza på mwanza-guide.com

Anonym jakobsenpernille

Hejsa!
    Jeg var I tanzania og Kenya 2 mrd sidste sommer og sikke et eventyr – I kan godt glæde jer! Jeg synes helt klart i skal overveje at flyve i luftballon over Masai Mara – selv om det er en dyr fornøjelse er det DET HELE værd! sådan en oplevelse får man måske kun en gang i livet! Så gør jer selv den tjeneste at forkæl jer selv med den oplevelse.
    Jeg synes også at Nogorongoro krateret i Tanzania er et besøg værd – det er som at synke ned i en verden der minder om løvernes konge!
    Som i selv skriver er Zanzibar et must -ved ikke om 14 dage er lige i overkanten, men det er jo en smagssag. men sørg for at bruge 2-3 dage i Stone Town – nok den mest fantastiske by jeg nogensinde har besøgt, der er bare en stemning unden lige.

Anonym Peter

Glem heller ikke Kilimanjaro…. Ved at man kan trekke turen… Og så kan man jo altid prale af at have været på afrikas tag:-)
    M.v.h. Peter

arbirk2

TYjah, man skal være noget af en freak for at bestige både Mt. Kenya og Kilimanjaro. Og fornemmelsen af højde er den samme. Jeg anbefaler Mt. Kenya.
    mvh
    Michael

Anonym Anonym

Jeg havde min absolut dejligste tid i Arusha, Tanzania, så denby vil jeg helt klart anbefale. Derfra kan I også arrangere masser af safariture. Det er safaribyen, da den ligger i nord Tanzania, hvor næsten alle safariparker er- men HUSK – det er KOLDT der i de danske sommermdr. Man skal næsten have handsker på fordi det ligger så højt oppe! Jeg ville helt klart også besøge Ngorongoro – fantastisk miljø!
    Men glæd jer til Zanzibar, og HUSK – besøg Paje Beach på østkysten. Svøm med delfiner i det åbne hav og nyd livet. Slå også gerne at smut op på nord Zanzibar til Kendwa – der holder rigtig mange unge til, så der kan I møde masser af mennesker:)
    Ha en fantastisk tur!

Anonym Mannel

Øverst på listen kommer helt klart Ngorongoro-krateret, der er smukt.
    Serengeti sletten er heller ikke at forglemme.
    Nåede ikke selv at prøve at trekke Killimanjaro, men har hørt om mange der har gjort det, og planlægger selv at gøre det næste gang. Luftballon lyder også som en god ide, har ikke selv besøgt Masai Mara, men har hørt meget godt om den.
    14 dage på Zanzibar, lyder efter min mening lidt i overkanten, men kommer jo an på om I vil tage dykkercertifikat der (ved jeg man kan i Nungwi).
    Ellers besøg Abeskoven, ligger midt mellem StoneTown g Paje! Prison Island skulle også være et besøgværd hvis man er til store skilpadder. StoneTown; der kan helt sikkert bruges 3-4dage på et se akitektur og bare shoppe igennem. Men husk: PRUT OM PRIS! Oftest kan du få dem ned på omkring halvdelen, hvis ikke mindre. God fornøjelse.

Anonym Bente Petersen

Prisen på ballontur er ca. den samme over Masia Mara og Serengeti, men den efterfølgende oplevelse, altså morgenmaden m.v., er meget mere “spetakulær” ved Serengeti, så kan man vælge, vil jeg absolut anbefale Serengeti.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account