This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Peter Terp

Hejsa

Om du behøver sovepose i Thailand og Cambodia, vil jeg nok være tilbøjelig til at sige nej. Men det vil sikkert være rart at købe en lagenpose eller sy en selv. Det er altid rarest at ligge i sine egne ting, det er ikke altid lige rent i Asien, man har ikke altid samme syn på hvornår man skifter sengetøj etc. Ud over det så er der jo temmelig varmt i Thailand og Cambodia, så det er nok for varmt med sovepose, med mindre i skal i bjergene hvor det sagtens kan være noget koldere.

Hvad angår køb af støvler i Bangkok, så ved jeg ikke om man kan købe nogen, man kan købe det meste i Bangkok, så mon ikke. Spørgsmålet er nok nærmere om det er smart, for hvis det er støvler du vil gå meget i i Thailand og Cambodia, så skal du nok iberegne en flok vabler. Ikke fordi at kvaliteten er dårligere i Thailand, men fordi at man helst skal bruge en måned til at gå sine støvler til i.

Et centralt hotel i Bangkok …. du kan evt. prøve
    Hostel World booking
    her plejer man at kunne finde rimelig billig overnatning :O)

Jeg håber du kan bruge svaret

MVH
    Peter

Anonym Thomas

Da jeg i sin tid var i Thailand havde jeg en sovepose med. Fandt dog ud af at den var alt for varm, idet der var meget varmt i Thiland. Hvis man tager en sovepose så sørg for at købe en let sove pose. Der er ikke hverken lagen eller soveposer ved de fleste guesthouses i Thailand. Jeg tilslutter mig Peter. Sørg endelig for at tage vandrestøvler med hjemmefra. De er gået til og man ved også, hvilken kvalitet man har købt.

Anonym zarastokholm

Hejsa, vi skal til Thailand og Cambodia fra midt juni, og undrede os om det er nødvendigt at tage sovepose med når vi vil sove på guesthouses??? Og… er der nogen der ved om man kan købe støvler på weekendmarkedet i Bangkok??? Og lige en sidste ting… kan i anbefalde et specifikt rent og billigt hotel centralt i Bangkok??
    Tusin tak for jeres hjælp!!

Anonym Anne Marie

Hej

De eneste støvler jeg har set på week-end-markedet var gamle, brugte og udtrådte, så det vil jeg ikke anbefale. Sidst havde jeg et par trekking-sko med god udluftning med og de gjorde det perfekt for mig. Mine var af mærket Lowa og købt i Friluftsland på udsalg, men man kan få mange forskellige mærker.

Angående sovepose så har jeg aldrig haft en med. Jeg fik syet et “lagen” i Vietnam for 5 kr. og det kan både bruges til at sove undet og til at dække ansigtet hvis man sidder bag på en pick-up truck i de støvede cambodianske landeveje – der er sjældent asfalt på! Jeg synes ikke jeg har haft problemer med beskidt sengetøj og jeg sover oftest på dobbeltværelser for 4-6 dollars pr. nat (og det er for det meste med bad og toilet på værelset).

Anne Marie

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account