This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jordomrejsen

Hej!
    Nu ligger landet sådan at min veninde og jeg skal på en længere rejse rundt i verden, både asien, aus, nz, mellem- og sydamerika og vi er væk cirka 11-12 måneder, som det ser ud lige pt.
    Mit spørgsmål ligger i om det kan betale sig at købe en sovepose hjemmefra. Vi skal selvfølgelig trekke i Nepal og på inkatrail i Peru, men er det noget med at man kan leje soveposer og hvad kan så bedst svare sig? At købe en hjemmefra eller leje dem de forskellige steder. Hvis I mener den skal købes, hvilken vil I så anbefale? Den skal jo helst ikke være for stor. Jeg har allerede en silkelagenpose, men dette er vel ikke nok til bjergene, hvor det jo er rimelig koldt til tider.

Mit andet spørgsmål ligger i om det er fornuftigt at købe et spejlreflekskamera og tage med? Jeg vil jo selvfølgelig gerne have en masse gode billeder. Hvilke kan anbefales til en nybegynder som mig? Og hvad gør man med alle billederne undervejs? Sender man sine SD-kort hjem, eller er der en hjemme side man kan overføre alle billederne på, så man er sikker på at have dem hvis nu SD-kortene bliver stjålet?

/Louise

Anonym LisbethFriis

Hej
    Når I skal rejse så længe, tror jeg, at jeg ville tage min egen med. Det er ikke kun ifm treks, at den kan være rar at have. Der er også hostels ind i mellem, hvor man bare hellere vil bruge sin eget sovepose end det sengetøj, der er på sengen. Køb en fornuftig kvalitet som er komfortabel til omkring -15 grader.
    Nikon D3100 synes jeg er et godt all-round kamera og med et 18-55 mm objektiv, kan du tage glimrende billeder. Et 18-200 mm objektiv ville selfølgelig være bedre, men så bliver det dyrt.
    Med hensyn til hvad du stiller op med billeder henad vejen, kan jeg anbefale denne artikel:
    http://www.photo-gallery.dk/lagring/lager.html

Håber det hjalp dig lidt på vej 🙂

VH
    Lisbeth

Anonym Anonym

jeg vil anbefale og medbringe et spejlrefleks, hvis du er bare en smule interesseret i at tage billeder. Kvaliteten er bare en helt anden, specielt når man lærer at anvende det og med 12 mdr rejse, så skulle det nok ske. Personligt har jeg et Canon 450d med tre objektiver, så det fylder efterhånden noget, men hvis du blot medbringer et solidt allround objektiv, så fylder det ikke synderligt.
    Kvaliteten af fotoudstyr er så godt, at du sagtens kan købe det brugt.

Anonym Camilla

Jeg synes du skulle gå ind i en rigtig kamerabutik og blive vejledt. Det gjorde vi, da vi skulle afsted og fik anbefalet et semikompakt kamera. Det er billigere end et spejlrefleks, vejer mindre og tager lige så gode billeder (siger dem med spejlrelfeks som har set vores billeder). Vi har i hvert fald være rigtig glade for vores.
    Mht til at gemme billeder så tjek dropbox, det er en mulighed

Anonym Anonym

I skal helt sikkert tænke på, hvor handy jeres udstyr skal være. Det er da irriterende og skulle slæbe rundt på en masse udstyr, hvis man ikke har behov for det.
    Men vil dog samtidig sige, at der er en grund til at spejlrefleks er mest anvendt og dyrere og det er fordi, at det bare tager bedre billeder end det semikompakte. Men samtidig så afhænger kvaliteten jo mindst ligeså meget af objektiver og fotografen. Så hvis I er interesseret i at lære og bruge kameraet og ikke køre på fuld automatisk hele tiden og samtidig investere i lidt bedre objektiver, så er kvaliteten bare bedre med spejlrefleks. Men som nævnt så skal det jo opvejes ift det praktiske i kameraet og det er selvfølgelig en god ide og søge hjælp i en butik eller endnu bedre og oprette et indlæg på feks. phosee.dk

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hola Amigas.
    Naar man back packer som i to skal, kan jeg af mine erfaring anbefalde at i rejser saa let som det overhovdet er muligt, jo mere i tag med jo mere har i at miste og glemme, jo letter i rejser jo hurtiger kan i komme rundt,Sovposer fylder meget, men iden i at have sin ejene sovpose er en rar foelse, jeg ville leje en i nepal,Da jeg ankom til nepal stod jeg i mine shots og badesandaler og skulle trekke Anapurna trek, som tag mellem 15 og 20 dage, jeg leje alt mit udstyr som var super billige, Hvis du ville goer et godt koeb, koeber du dit kamera i nepal stedet at koebe det som jeg husker det, vi ses lige til en fadbamse inden i rejser, chao Amigas

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account