This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Brugernavn

Min veninde og jeg skal afsted til KL på lørdag.
    VI skal bo i KL i en uge, derefter flyver vi til Borneo og er i en uge. Så går turen tilbage til KL hvor vi har 6 dage inden turen går tilbage til DK.

Er der nogen som kan anbefale et sted ikke alt for langt fra KL (op til ca. 5-6 timers kørsel fra KL), som er spændende – da jeg regner med at vi på det tidspunk har udforsket KL nok:-)
    Her tænker vi både steder at se og overnatte.

På forhånd tak for hjælpen.
    Hilsen de to rejsende…..

Anonym Tine

I kan sagtens se det meste, hvis ikke alt i KL på blot 3-4 dage. Jeg kan anbefale Cameron Highlands, et smukt område i det nordlige Malaysia flydt med teplantager! 😀
    Ellers skulle Malaka også være superfedt og smukt med gamle bygninger, nåede desværre ikke selv forbi….bare skriv hvis I har brug for flere råd til KL og Borneo 🙂

Anonym annefuglsang

Jeg vil anbefale Malaka, mens jeg ikke var vild med Cameron Highlands – der er absolut ingenting at give sig til. Medmindre man er syg efter te-plantager selvfoelgelig.

Anonym MissAdventure

Jeg var i Malaysia sidste sommer… 4-5 dage i KL er absolut rigeligt 🙂
    Jeg vil anbefale i tage 4-5 dage til Perhentian Islands…. der er sååå dejligt 🙂

Anonym Brugernavn

Tak for jeres svar.

Har læst om Melaka, og det lyder rigtig spændende.

Kan vi få 5 dage til at gå der? Og kan du evt. anbefale overnatning?

Så lige at der er regn sæson der i oktober, er det så en dårlig ide?

Anonym Helene

både melaka og cameron highlands er fantastiske – melaka kan ses på en dags tid.. der er ikke så meget at se på, cameron highlands byder på MANGE attraktioner synes jeg.. selvfølgelig er der de fantastiske te-landskaber, men kan huske at vi var på to dagsture deroppe. den ene var rose-parker, jorbæravlere, biavlere, templer osv., mens den anden var en natur-tur, hvor vi fx så kødædende planter..
    ellers er der også teman negara – verdens ældste regnskov, som også er fantastisk.. men kan altså ikke huske hvor langt der er derfra til KL.. kan godt være at det er for langt..

Anonym Brugernavn

Tusind tak for jeres svar!!!

Anonym Miss_Sine

Jeg vil anbefale Pulau Tioman. Bo evt. på Salang stranden. Her er super dejligt, flot og ikke alt for turistet (ihvertfald ikke for 4 år siden). Det tager vist 5-6 timer til Mersing med bus fra Puduraya og så en færge i ca. 1,5 timer tror jeg det er. Ellers er der selvf. også Perhentian, som også er totalt smukt og dejligt:D

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account