This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej!
    Jeg er en pige på 22, der denne sommer drager til det store Sydamerika, nærmere bestemt Ecuador, for at lære spansk & lave noget frivilligt arbejde. Det kan jeg se at der er en del, der har erfaringer med, så nu håber jeg der er nogen der kan dele deres erfaringer omkring følgende:

Jeg rejser udenom en organisation og har fået kontakt til den sprogskole, jeg regner med at vælge. Men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal vælge ene-undervisning eller hold-undervisning?? Ene-undervisning er jo lidt dyrere, men måske også det, man får mest ud af rent sprogmæssigt? Men kan det ikke også være lang tid at tilbringe bare i selskab med sin lærer? Umiddelbart lyder det jo lidt hyggeligere med hold-undervisning, og når holdene max er på 4 elever, skulle der vel også være god plads til hver enkelt?

Hvor mange ugers sprogkursus er anbefalelsesværdigt, hvis man nu tager udgangspunkt i sådan en som mig, der kun kan det helt grundlæggende?

Er der til sidst nogen, der tilfældigvis har erfaringer med skolen Academia Lationoamericana de Español og deres projekter?

Håber der er nogen, der kan hjælpe!
    Hilsen Anne-Sophie

Anonym metteks

Hej
    Jeg havde ene-undervisning da jeg opdaterede mit spanske i Ecuador (Quito og Otavalo). Jeg fik undervisning 2 gange 14 dage på denne skole: http://www.instituto-superior.net

Jeg var glad for eneundervisningen, men jeg kan jo ikke sige hvordan holdundervisningen er for det har jeg ikke prøvet. Jeg synes ikke at tiden var lang, for der var jo også en pause, hvor man talte med de andre studerende.
    Det der gav mig meget var at hverken underviseren eller min værtsfamilie talte engelsk, så jeg var tvunget til det spanske. (jeg kunne nu også noget i forvejen fra gymnasiet). Faktisk var der også studerende på skolen, som jeg talte spansk med, for de talte kun fransk og meget dårligt engelsk.

Anonym Anonym

Hej Anne-Sophie.

Jeg har gået på Academia Latinoamericana da jeg var i Ecuador for 3 år siden. Jeg var meget glad for deres undervisning på hold. Man bliver testet hver uge og bliver sat på et hold, hvor niveauet passer til en. På skolen er de meget søde til at hjælpe og lærerne er rigtig gode. Man skifter også lærer hver uge, så undervisningen er meget varierende.

Jeg kom derned uden at kunne et ord spansk og havde 8 ugers undervisning. Det var meget passende – jeg kunne nok godt bruge lidt mere, men endte da med at tale rimeligt godt spansk. Det jeg også fik meget ud af var den værtsfamilie jeg boede hos, de ville meget gerne hjælpe mig med sproget – og de talte ikke et ord engelsk… Jeg kunne føre en nogenlunde rimelig samtale på spansk efter ca 14 dage.

en jeg startede sammen med havde eneundervisning – og vi have lidt undervisning sammen ind imellem. Han fik en lidt mere intensiv undervisning. Jeg var nu meget glad for holdet – max 4 studerende, og det var for det meste 2 – 3 stykker ialt. Men man kan ikke altid regne med at de ture og arrangementer skolen tilbyder er de billigste – de kan typisk finde billigere nede i byen…
    Hvis du vil vide mere er du velkommen til at skrive til mig. Jeg har hørt godt om en skole, som også ligger i Quito – du kan læse om den på http://www.gescultur.com

VH Maria

Anonym snøbel

Hej igen – det er nok lidt svært at skrive til mig, hvis du ikke har min mail… her er den så: soerensen_maria@hotmail.com 😉

VH Maria

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account