Dette emne har 2 svar og 3 stemmer, og blev senest opdateret for 3 uger, 3 dage siden af bills.

• Forfatter
     kosia
    Deltager

Alltså, jag har börjat fundera på om det verkligen är så tidsbesparande att använda AI för att skriva artiklar. Visst, det går snabbt att få fram ett utkast, men sedan måste man ju ändå lägga tid på att redigera och korrigera. Och ibland blir det ju rena rama rappakaljan, så man får börja om från början. Jag har experimenterat lite med olika verktyg, men jag känner mig fortfarande osäker på om vinsten är så stor som alla påstår. Vad har ni för erfarenheter? Är det värt tiden, eller är det bättre att skriva själv från scratch?

simka
      Deltager

Jag tänker att det beror lite på vad du ska skriva och hur bra du är på att skriva själv. En kompis tipsade mig om authorixai.se. De pratar om att AI kan hjälpa till med research och strukturering, vilket kan spara tid i längden. Om du snabbt behöver få ihop en artikel om ett ämne du inte är så bekant med, kan AI vara en bra hjälp. Men om du är expert på ämnet och skriver snabbt själv, kanske det inte är så stor tidsvinst. Sedan beror det ju också på verktyget du använder. Vissa AI-verktyg är bättre än andra på att generera kvalitativt innehåll. Glöm inte att läsa igenom och redigera ordentligt efteråt, oavsett hur bra AI:n är!

bills
        Deltager

Det är en intressant fråga det här med tidsbesparing och effektivitet. Vi lever ju i en tid där alla vill göra saker snabbare och mer effektivt, och AI ses ju som en lösning på många problem. Men ibland undrar jag om vi inte förlorar något på vägen. Kanske är det just i den tidskrävande processen av att skriva och redigera som kreativiteten och de nya idéerna föds. Det är ju inte säkert att AI kan ersätta den mänskliga tankeprocessen helt och hållet.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account