This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sola

Hej!!

Jeg står og skal ud og rejse i slutningen af Januar. Dertil skal jeg købe et kamera – spørgsmålet er bare hvilket. Jeg står mellem Sony Nex 5n, som er kompakt og så et spejlreflekskamera (f.eks. Canon 550d – andre forslag?).

Mit spørgsmål er: bliver det for tungt / besværligt at rejse rundt med et stort spejlrefleks? Er der nogen der har erfaringer med dette? Eller nogen der har erfaring med at rejse med Sony Nex 5n?

Betænkelighederne går jo meget på vægten, og om størrelsen på et dslr vil gøre det “besværligt” at skulle tage billeder.

Til info (hvis det betyder noget), skal jeg til Australien, Bali, Vietnam og Indien – så der skal tages billeder af lidt af hvert 🙂
    Jeg er blevet anbefalet IKKE at have et spejlrefleks fremme i Indien – har det noget på sig?

Håber der er nogle rejse-kamera-sagkyndige derude 😉

//Sofie

Anonym trxne

Jeg svæver mellem om det vigtigste er kvaliteten af billederne eller størelsen/vægten af kamera.
    Men når jeg har tager mit spejlrefleks med, så er jeg meget hurtigt blevet træt af det, når jeg ikke tager billeder.. og det er jo største delen af tiden trods alt.

De gange, hvor jeg så har haft mit kompakt kamera med (som iøvrigt er vand- og støvtæt og kan modstå slag!!) der har jeg haft tendens til at ‘glemme’ at tage billeder. Og er egentlig kommet hjem med nogle resultater, som jeg har været tilfredse med.
    – men selvfølgelig ærget mig lidt over de muligheder jeg ikke har haft.

Så jeg skifter lidt og beslutter mig ofte først, når jeg har pakket alt andet i kufferten.

Er du vant til spejlrefleks?
    Hvis ikke, så ville jeg nok hælde mere til det kompakte.

Anonym Nadja

Hejsa, jeg har rejst rigtig meget og ville uden tvivl vaelge et kompakt. Men jeg tror det kommer an paa hvor hoejt du gaar op i kvaliteten paa dine billeder. Kompakt kan tage fantastiske billeder og er ikke saa tungt og stort, hvilket er et must for mig naar jeg rejser i lang tid!

Haaber det kunne hjaelpe lidt.

Vh Nadja

Anonym Lisbeth

Jeg synes egentlig din beslutning afhænger mere af, hvilket forhold du har til dit kamera, det at tage billeder og hvad du bruger billederne til efterfølgende. For der ER forskel på kvaliteten af de billeder du kan tage.

Men for langt de fleste mennesker er et kompakt kamera ‘godt nok’ og for dem vil det ofte være irriterende, at slæbe et større kamera med.

Generelt skal man ikke ‘flashe’ dyr teknik (i fattige lande)…det frister svage sjæle unødigt. Og jeg opfatter egentlig ikke Indien som værende mere risikabelt end andre lande i den sammenhæng.

Anonym Sofie

Mange tak for svarene! Mit valg er faldet på det kompakte nex. Jeg var ude og købe det i dag, og efter at have siddet med det og “vejet” det i hænderne, er jeg sikker på, at det var det rigtige valg for mig.

Nu glæder jeg mig bare til at lære kameraet at kende, så jeg kan få så meget som muligt ud af det 🙂

Anonym Janaina

Incredible! I’m really enyonijg the layout of your weblog. Are you using a custom made theme or is this freely available to all users? If you don’t want to say the name of it out in the public, please be sure to contact me at: . I’d really enjoy to get my hands on this template! Many thanks.

Anonym Shaffiq

Simply wish to say your article is as asnitndoug. The clearness in your post is just nice and i could assume you are an expert on this subject. Fine with your permission let me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please continue the enjoyable work.

Anonym Carlie
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account