This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lasse Fruergaard

hej alle. min kæreste og jeg skal fra slutningen af september og 3 mdr frem rejse i de 3 nævnte lande. det er første gang vi skal på den slags rejse, og i den forbindelse har jeg lidt forskellige spørgsmål omkring dette.

1. jeg har læst en hel del om at man skal have visum til de forskellige lande. men jeg syns ikke rigtig at have fundet et klart svar herinde.
    vi starter i bangkok, og vi har egentlig ingen faste planer omkring, hvordan og hvor længe vi vil være der. hvis vi nu siger at vi er i thailand i 3 uger, skal vi så have et visum? i såfald, hvordan får man det på den smarteste måde?
    det samme gælder når vi så rejser videre til cambodia og vietnam. skal vi have visum hjemmefra? er er det lige til at få i thailand? er der nogen do’s & dont’s forbundet med det?

2. jeg skal have mig en rejseforsikring, og er kommet frem til at det koster ca 500 pr md. er det den bedste pris? eller der nogen der ligger inde med nogle tips omkring det?

3. vi regner med at tage dykker certifikat i thailand. det kan man jo gøre forskellige steder. er der nogen steder der er bedre end andre? og hvordan med årstiden mht dykning? er den okay, eller skal man holde sig til bestemte kyster?

4. sidst vil jeg spørge mht budget. vi regner med at tage ca 45000 med til de 3 mdr. jeg har på fornemmelsen, at vi ikke kommer til at ramme sultegrænsen. men hvad passer dette budget ellers til? er der plads til div treckingture, evt indenrigsfly og en smule luksus?

håber at i kan svare på spørgsmålene, da jeg syns de har været en smule svære at finde svar på andre stedet. og dette sted virker som det rette for den slags spørgsmål.

mvh Lasse

Anonym Kondi

Hej

Først med hensyn til visum. Når i rejser ind i Thailand får i automatisk 30 dages visum. I Bangkok kan i få lavet visum til Vietnam og Cambodia lavet på Khao San Rd.
    Det er meget vigtigt at når i ankommer til Thailand at i har bevis på udrejse inde de 30 dage. Det kan være i form af en flybillet. Hvis i ikke har det kan i blive nægtet adgang!

Da jeg var på min tur. 4 mdr til Thailand, Laos, Vietnam og Cambodia brugte jeg 24 000 kr inkl flybillet CPH-BKK retur, forsikring, mad hotel transport, ture lommepenge. ALT! Så i burde have plads til luksus.

Jeg tog mit dykker-certifikat på Koh Tao i november og der var vejret og vandet fint.

Med hensyn til forsikringen passer det fint. Det ligger på det niveau.

Hvis i ellers har nogle spørgsmål er i velkomne til at kontakte mig på andreas_ruk@hotmail.com

Anonym Lasse Fruergaard

Kan man købe en busbillet fra Thailand til Cambodia herhjemme, og er det bevis nok for udrejse?

Anonym kondi

Hej

Jeg ved ikke om man kan købe den hjemmefra men hvis i kan skaffe en er det bevis nok!

Dog skal i være opmærksomme på at turen fra bangkok til siem reap tager over 15 timer.
    Fra thailands grænse til siem reap er der ca. 100 km. men pga de dårlige veje tager det ca 10 timer at køre det stykke. men køre 10-20 km i timen på en gruset vej med huller 🙂
    det er en oplevelse, men jeg ville hellere flyve.
    jeg har lige tjekket og flybilletten koster 350 kr fra bangkok til phnom penh.

Anonym Lasse Fruergaard

okay. det vil jeg så lige tænke over. men når jeg søger på flybilletter fra bangkok til phnom penh, bliver det 1200 kr for 2 personer..

Anonym Lasse Fruergaard

okay. det vil jeg så lige tænke over. men når jeg søger på flybilletter fra bangkok til phnom penh, bliver det 1200 kr for 2 personer..

Anonym Lasse Fruergaard

tak for det hurtige svar. mht bevis på udrejse fra Thailand. hvordan er det så smartest/nemmest at få? er det at købe en flybillet fra thailand til cambodia eller hvordan? og så såtilflæde, hvor skal den så købes?

Anonym Kondi

Hej

I skulle videre til Vietnam ikke?

I kan købe en flybillet til Hanoi med http://www.airasia.com
    Der koster den ca. 600-800 kr max. Og så er i jo kommet hele vejen til Vietnam 🙂

I kan også købe en til Phnom Penh i Cambodia.
    Også med http://www.airasia.com
    Prisen er ca. den samme.

Anonym kondi

Hej

hvilken dato søger i på??

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account