This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Pskov

Min kæreste og jeg skal til Borneo i tre uger til januar. Jeg har lige nogle sprøgsmål som jeg håber I kan svare på:

Vi har kun bestilt billetten derned og hjem, har ikke arrangeret nogle ture endnu og regner med at gøre det dernede. Er der nogle der har erfaringer med det, er det nemt nok at bestille dernede eller er det bedst at bestille hjemmefra?

Hvad med flybilletter? Vi vil gerne flyve lidt rundt på øen, fra miri til mulu og tilbage igen til KK og til sandakan. Skal de billetter købes mange uger før eller kan man nøjes med at gøre det et par dage i forvejen?

Vi skal op på Mount kinabalu og skal jo have noget varmt tøj på når vi skal op på toppen. Vil det være nok med f.eks skiundertøj, t-shirt, fleecetrøje og så en vind/vandttæt jakke? Og selvfølgelig en slags buks… Hvis det ikke er nok er det så nemt nok at købe noget dernede? Tænker mere på huer og vanter osv, som jeg har set nogle have på npr de skal op på bjerget.

Og hvad med fodtøjet? Man skal vel allerhelst have vandre støvler på, men synes godt nok det er trælst at vade rundt med dem resten af ferien, da jeg ved at jeg ikke kommer til at bruge dem ellers. Har tænkt på at tage mine gamle løbesko på, ville det være okay, eller er det helt dumt?

Er det nødvendigt med sovepose eller er der tæpper/dyner på alle hostels? Det skal ikke være helt lowbudget ferie, så vil gerne give lidt ekstra. Måske kan vi bare nøjes med sådan en silkesovepose?

Det var en masse spørgsmål, håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt.

På forhånd tak!

Anonym DeXter

Har desværrer aldrig været på Borneo, men kunne da forstille mig at det er som mange andre asiatiske lande, med tourist informationer over alt..

Med hensyn til Mount Kinabalu, ved jeg at der sikkert nok vil værer en 25-30 grader i bunden, men afhængig af hva tid på døgnet i nærmer jer toppen, kan temperaturen godt komme helt ned omkring frysepunktet.

Til Hostels er en lagenpose rigeligt, eller en silkesovepose som i selv nævner. Syntes dog at lagenposer er mere mig. 🙂

Flybilletter i asien er billige brug evt. skyscanner.dk til at finde billetter med.

Anonym Rasmus

Hejsa. Jeg regner også med at skulle et par uger til borneo i januar.. Har ikke været der før, men jeg regner med at bruge http://www.airasia.com en masse til flybilletter.. dem bruger jeg altid i sydøstasien.. Der er altid billetter, men som regel er de lidt dyrere i dagene op til så kan betale sig at bestille.. På hostels er det generelt aldrig nødvendigt med noget ekstra lagen. Jeg ender altid med at smide mit ud efter en uge anyways, men da det er Borneo og i sikkert skal et par ture ud i junglen ville et dynebetræk nok være det bedste.. Det lukker tæt og er ikke for varmt..
    Det jeg har læst om Mount Kinabalu så burde løbesko være nok.. Men endelig ret mig hvis jeg tager fejl. så skal jeg selv ud og kigge efter sko…

Anonym Anonym

Tak for alle svarerne, selvom nogle af dem modsiger hinanden. Men kan da godt se at vi bliver nødt til at bestille turene hjemmefra hvis der er så lang tids venten… Synes bare det er lidt trælst at være så afhængig af et fastlagt program, men der er nok ikke andet for…
    Vi regner med at rejse fra Kuala Lumpur direkte til Miri og så videre til Mulu grotterne. Fra Miri vil vi så til Kota Kinabalu og så rejse i Sabag, så kommer ikke rundt i Sarawek provinsen yderligere.
    Er der nogle af jer der har været i Mulugrotterne/naturparken omkring? Hvis ja, hvor mange dage ville være tilstrækkeligt. Regner med 4 overnatninger, så tre hele dage, er det okay, eller kan det gøres for mindre?
    Og kom endelig med flere gode råd;0)
    PS vil straks igen med bentræningen!!!

Anonym Bo Løvschall

Det kan være svært at få fly til og fra Mulu, så sørg for at få booket dem i tide.

Hvis I har tænkt jer at lave caving eller andre vilde aktiviteter kan der godt være nogle ventedage i Mulu indtil en gruppe er samlet. Men vil I bare vil se “show grotterne” og bat exodus (som begge er fantastiske) så er to fulde dage nok (to-tre nætter afhængig af fly).

Der er billeder og inspiration at hente på Globe Spots (http://www.globespots.com/places.php?continentID=0&countryID=1&subjectID=0&categoryID=0)

Go rejse…

Anonym Mads Andersen

Efter at have rejst rundt på borneo i godt 2 mdr. tror jeg i bliver ret presset hvis i ikke bestiller det meste hjemme fra. Ellers kommer i til at bruge alt tiden på at vente, på at få en billet til hvad i nu gerne vi se/gøre. De har nemlig et smart system for at skåne miljøet mest muligt. dvs. at der feks til mt. kinabalu kun er 145 pladser om dagen, og i vores tilfælde måtte vente 2 uger for at kunne bestige bjerget. igen da vi ville på turtel island måtte vente en uge og skulle vente 3 uger på at dykke ved mabul.
    Heldigvis for os havde vi tiden til det.
    Alt det sjove er i den nordlige del, og naturparkerne i den sydlige, hvis jeg var jer ville jeg bruge godt 14 dage mindst i nord og rejse via Brunei (gratis visum) til Miri. det er en tur på ca 2 dage men ligeså spændende. også de sidste 4-5 dage, på jungleture på jagt efter næseaber. (Min Favorit)

Borneo er generalt dyrt, så regn med at hver tur koster ca 100$ pr pers.

Anonym Mads Andersen

Det er let at rejse rundt i den norlige del, de har et fint bus system, hvor man i den sydlige del som regel bruger Kuching som base til sine trecking ture ud i junglen.

Ang fodtøj, kunne jeg ikke undvære mine trecking sko, på noget tidspunkt udover når vi var ved vandet og kunne bruge flip-flop´s.

Der var alt på værelserne så man behøver ikke medbringe noget.

Der er et hotel i Kuching, som hedder Tune eller Tune hotel. hvor man kan få værelser til 9 MR, hvis man bestiller i god tid. vi gav 50 MR i døren, så det kan godt betale sig. Hotellet er nyt og pænt. Det var også dem der organiserede vores ture ud i junglen.

Og i kan se lidt billeder far vores tur på http://www.thildeogmads.dk hvis det skulle have interesse.

God tur og ville ønske det var mig. Det er så fedt…

og så kan i godt begynde at træne benene, mt. kinabalu er en dræber.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account