This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anthonisen

jeg har nogle spørgsmål angående dykning

1. skal man medbringe en atest fra sin læge om at man er fuldstændig rask, i forbindelse med open-water kurse i thailand, jeg er nemlig kommet i tvivl om man skal medbringe sådan en.

2. Hvad er de vigtigste (fysiske) “formler” man skal lære i forbindelse med open water kurset?

3. Hvilken metode bruger du/i for at trykudligne?

På forhånd tak

venlig hilsen jakob

Anonym Charlotte

Hej!

Du behøver ikke medbringe lægeattest med hjemmefra. Man udfylder en seddel på dykkerskolen om man er sund og rask og sætter krydser man ja til et af felterne, bliver man henvist til den lokale læge, der så skal sige god for om man må dykke eller ej. Jeg har fx astma så det skulle godkendes hos lægen. Selvom man har en attest m hjemmefra vil de højst sandsynligt kræve man også skal godkendes af den lokale læge, så det er spild af penge at få lavet en attest hjemmefra. Og det er også KUN hvis man selv siger man fejler noget man skal forbi lægen.

Det sværeste ved at dykke er at trække vejret under vandet for første gang – alt det teoretiske er ikke svært og man låner en bog om det på dykkerskolen + at man ser film og får grundig undervisning.

Den eneste form for trykudligning jeg kender er at holde sig for næsen og puste (som når man springer propper i ørerne). Dette skal man kunne gøre uden store problemer da dykkene ellers kan blive meget ubehagelige (hovedpine osv).

God fornøjesle hvis du tager kurset! Det er en helt anden verden under havets overflade!

Mvh Charlotte

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account