This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Ja hej!

vi er 2 gutter som er igang med at planlægge en større rejse!! Vi ved ikke helt hvad det vil komme til at koste, om overhovedet vores rejseplan kan lade sig gøre eller der er et sted/land vi bare SKAL se!?

nedenstående er vores foreløbige rejseplan:

BANGKOK- KUALA LUMPUR-SYDNEY – FIJI – HAWAII – VANCOUVER-MIAMI-JAMAICA – HAVANA – MEXICO

vi har tænkt os at være afsted i 10 mdr.

i Asien vil vi være i en måned eller 2, og så et halvt år i Australien hvor vi så også vil arbejde og på den måde tjene lidt til dagen og vejen, de sidste 2 måneder så i Amerika.
    dette er som sagt bare den foreløbige plan! vi har hørt at Laos skulle være super, så det ville afgjort også være en mulighed…
    vil ville blive super glade hvis nogle kunne give os gode nogle tips eller ideer til vores rejse. vi ville også rigtig gerne høre om nogen har erfaringer med priser priser, billeje eller bilkøb? etc. i de lande vi har tænkt os at tage til?

vi har tænkt os at spare 100.000 op. dette er altså både til flybilletter, vaccinationer, lommepenge, sovesteder etc. er dette helt i skoven??

håber nogen derude har svarene…….!!!!

venlig hilsen

Christian & Simon

Anonym Anonym

Hej i 2

Jeg bruger som hovedregel 6000 kr. om måneden (uden dykning, længere pakketure mm.) Nogle lande i Asien kan gøres ned til 3000 imens andre er langt over. Eksempelvis brugte jeg flere penge første dag i Australien (buspas, tur til Ayers Rock + Kakadu) end på en måned i Indien.
    Hvis I rejser billigt og bor billigt, kan jeres budget holde(hvis de 100000 altså er pr. mand), men de fleste af jeres lande betragter jeg som dyre lande – altså over 6000 kr./måned (SYDNEY – FIJI – HAWAII – VANCOUVER-MIAMI-JAMAICA – HAVANA ).
    Men alt afgøres jo af, hvordan I vil leve. Med telt, toastbrød og agurk får I ingen problemer!

Angående andre forslag, så lyder Thailand som et fint sted at starte, da det er meget turistet og nemt for førstegangs rejsende at klare sig i.
    Hvad vil I i Kuala Lumpur? Et par dage der er nok, men Taman Negara, Perhentian Islands eller malaysisk Borneo kan varmt anbefales.
    Laos er fedt, men hvad er I til? Naturen og befolkningen er i top. Til gengæld er Vang Vieng fyldt med skæve/stive israelere + europæere, der kun vil flyde ned af floden i en badering eller æde “happy pizzas”.

Håber I kan bruge noget af det

Raslyng

Anonym Anonym

Laos er ok, men Cambodia er efter min mening suverænt! Især Phnom Penn, Angkor Wat og den nordøstlige provins Ratanakiri er en kæmpe oplevelse!

Perhentian Islands i Malaysia er også et must hvis man er til en uges dykkerferie -også gerne for nybegyndere! Her er det perfekt at tage sit Padi -og til en rimelig penge.

God tur
    AM

Anonym Anonym

hvad koster en jordomrejse for 8 personer??

Anonym Anonym

Hej derude.
    Min kaereste og jeg har i tankerne at tage paa jordomrejse fra okt. 2207 til feb/Marst 2008… Er der nogle af jer med rejse erfaringer som har nogle lande steder som skal ses?
    Vi er mest til natur omraader, vandreture, dykning, safari osv….
    Vi haaber at höre fra nogle?

Mvh os fra Dk

Anonym Flemming

Hej jordomrejsere

Det er naturligvis svært at fortælle hvad man skal se på en jordomrejse.
    Verden er stor, og det må anbefales at vælge en verdensdel eller max to. Ellers kommer i til at bruge for lang tid på transport. Også selv om rejsen er på et halvt eller helt år.
    Så hver realistiske, og tag så et par 1-2 md. rejser i årene efter en lang rejse. Det er toppen!!!

Flemming

Anonym Anonym

Hej.. Jeg går og overvejer en jordomrejse, men ved ikke hvordan jeg lige skal organisere det. Nogen der har gode råd? Og hvor mange penge skal man ca. spare op til en tur på et halvt års tid- et år.?

Anonym Anonym

Tjek http://www.gapyear.dk .. Der er en masse gode råd – desuden er der også mulighed for at regne det med pengene ud på http://gapyear.dk/Rejseudgifter.html

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account