This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym matildemikkelsen

Hej derude 🙂
    Vi er 2 piger der færdiggør vores studie til sommer næste år. Derefter vil vi gerne ud og rejse 6-8 måneder. Vi har planer om en jordomrejse men har ingen anelse om hvad det kommer til at koste. Er der nogle af jer der har været rundt omkring som har en idé om hvor mange penge man ca. skal spare op til en sådan tur? Vi ved godt det er meget forskelligt afhængigt af hvilke byer man bor i og hvad man har planer om at lave de forskellige steder, men lad os sige, at det er forholdsvis rimelig dyre byer vi skal til.

Derudover er vi interesseret i at vide om 6-8 måneder er nok tid til en jordomrejse og om der er nogle der har nogle gode erfaringer med det osv.

På forhånd tak!

Anonym Anonym

Det kan man ikke svare på, når I ingen oplysninger giver!

Hvilke lande vil I rejse til?
    Hvilke byer vil I bo i?
    Hvor længe vil I opholde jer i de forskellige lande og byer?
    Rejser I som backpackere eller…?
    Har I tænkt konsekvent, at flyve fra destination til destination eller vil I tage tog og/eller bus?
    Hvilke oplevelser har I tænkt at skulle have? Frivilligt arbejde, trekking, dykning, frugtplukning i Australien, faldskærmsudspring, bungee jump, is klatring, strand driveri?

Anonym Henrik

Er meget ening med ovenstående, I kan bruge fra 50.000 kr til 1 million kr.. Er 6-8 måneder nok, tjaa i kan bruge 5 år på en jordomrejse, og stadig ikke være færdige, men på 6 måneder kan i flyve jorden rundt mange gange, det afhænger jo af hvor mange stop i vil have og hvor meget i vil fordybe jer i de enkelte lande/kontinenter..
    Så i må nok komme med lidt flere oplysninger om hvad i vil..

Anonym Jens

Er enige med de andre.. Hvis i fortæller lidt om, hvad i vil er det meget nemmere at give jer et bedre svar.. Hvis i ikke har tænkt så meget over, hvad i vil se og opleve, så søg lidt rundt på nettet.. For mere budget kan i tjekke backpacker budget

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej piger.
    Hvis i back packer og holder jer til östen mellem Amerika og syd Amerika, bor på dorms, spiser lokal mad bruger de lokale buser ville i kunne göre det for 40000 kr på seks månder men så er Oz og new zealand ikke med. jeg har selv back packet meget og seks månder i östen koste mig 30000kr men det er nogen år siden, har brugt meget tid i indien på et tidspunket i mit rejse liv var jeg i indien seks månder og det koste mig 15000 kr med alt rejse og mad i indien, men boede også på dorms spiste lokal mad, så hvis i vil kan i göre det rigtig billige,Det der koster er jers flybilletter og forsikring,når i så rejser så skal i ikke fare rundt og book den en tur efter den anden, tag det med ro, find ud af selv at göre det og til tider book ture, hvis nu i bruger et par uger på at se en masse, så finder i et sted hvor det er billige og i kan slappe af med en god bog og noget kort spil, med de andre back packer i möder det koster ikke noget, rigtig mange penge at spare,god rejse skynd jer at spare nogen penge sammen og kom afsted.lars

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account