This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Marlene

Enig. For mange lande på for kort tid. Det er også ærgerligt at rejse fra et land og føle at I ikke har nået alt det I ville. Og vælg nogle lande hvor I kan rejse over grænsen det gør det en del billigere end at flyve. Ville nok springe Japan over, da det bliver ret dyrt, fordi I skal flyve og er er dyrt land at rejse og leve i. Hvad med;
    Thailand 5 uger
    Laos 2 – 3 uger
    Cambodia 2 uger
    Vietnam 4 uger
    Kina 8 uger

Eller noget i den stil. I disse lande kan I i hvert fald krydse grænse overgangende undervejs. Vil også være en god rute at starte med, når I ikke har rejst før. SEA er super nemt at rejse rundt i.

Husk lidt luft i budgettet til uforudsete udgifter og sjov og ballade undervejs. De fleste steder hvor de skriver hvad I skal regne med at bruge pr dag er det kun for mad og´overnatninger, derudover kommer transport og ture.

Marlene

Anonym Marlene

Enig. For mange lande på for kort tid. Det er også ærgerligt at rejse fra et land og føle at I ikke har nået alt det I ville. Og vælg nogle lande hvor I kan rejse over grænsen det gør det en del billigere end at flyve. Ville nok springe Japan over, da det bliver ret dyrt, fordi I skal flyve og er er dyrt land at rejse og leve i. Hvad med;
    Thailand 5 uger
    Laos 2 – 3 uger
    Cambodia 2 uger
    Vietnam 4 uger
    Kina 8 uger

Eller noget i den stil. I disse lande kan I i hvert fald krydse grænse overgangende undervejs. Vil også være en god rute at starte med, når I ikke har rejst før. SEA er super nemt at rejse rundt i.

Husk lidt luft i budgettet til uforudsete udgifter og sjov og ballade undervejs. De fleste steder hvor de skriver hvad I skal regne med at bruge pr dag er det kun for mad og´overnatninger, derudover kommer transport og ture.

Marlene

Anonym Signe

Jeg har lige en hurtig kommentar til jeres rejseplaner…
    Umiddelbart lyder det jo vildt spændende, men hvis jeg selv skulle vælge, så ville jeg nok vælge færrer lande – i er trods alt kun afsted i ca. 27 uger i den første plan.

Kina er et meget stort land hvor indenrigs transportt alene kan tage en del tid, det samme gælder Indien og Thailand. Så hvis i ikke ligefrem har et stort ønske om at i skal være på farten konstant, så tror jeg at jeg ville sørge for at sænke antallet af lande.

Hvad angår øknomi, så har jeg følgende ting at sige om de forskellige lande:
    – Japan er ret dyrt og man skal nok regne med 300 – 500 kroner om dagen på.
    – Kina er faktisk også dyrt, her vil man sikkert kunne leve for 200 – 400 kroner om dagen.
    – Hong Kong er lidt dyrere end Kina
    – Laos, Indien, Nepal og Thailand er ret billige lande, så længere tid i disse lande vil helt sikkert gøre turen billigere.

Tallene er meget løst estimeret, men jeg tror ikke at prisniveauet er helt ved siden af.

Du kan evt. prøve at tjekke http://www.lonelyplanet.com omkring prisniveau, vælger man Money under det enkelte lande skulle der gerne være et faneblad der hedder costs hvor man vil kunne se ca. prisniveau i det enkelte land.

Jeg håber at informationen kan hjælpe dig lidt

Anonym Anonym

Hej !
    her kommer et fantastisk langt indlæg…
    Min kæreste og jeg er i de tidlige faser af at planlægge hvad der skal munde ud i en 7 måneder lang tur til Asien her i efteråret. Vi har imidlertid lidt svært ved at bestemme os for om vi skal vælge en masse lande som vi så kun kan se overfladisk eller det modsatte. Det virker lidt svært at finde en mellemvej. her er ruter vi overvejer:

Beijing og nærliggende område i ca. 3 uger
    Japan i 1 – 2 uger
    Hong Kong og det sydlige Kina i 3 uger
    Vietnam og Laos i halvanden måneds tid
    Thailand 4 uger
    Myanmar 4 uger
    nordøst indien (måske Bangladesh) i 2 uger
    Nepal 2-3 uger
    Tibet 1-2 uger
    fra Tibet til Beijing og derfra hjem.

eller

Nordlige Kina 3 uger
    Japan 1-2 uger
    Sydlige Kina 3 uger
    Laos, Vietnam og Cambodia 8 uger
    Thailand 4 uger

Den første plan er måske for omfattende og kunne potentielt blive dyr i transportomkostninger hvor den anden plan ikke rigtig har plads til de lidt mindre rejste lande som vi gerne vil se.
    Ingen af vores planer er fastlagte så alle råd og eventuelle forslag til rejsemål i asien man ikke må gå glip af er enormt velkomne! Vi vil gerne ha tid til at komme væk fra touristfælderne og er ikke meget for alt for rejste veje.

Vi har hørt og læst en del om grænseovergangene i Myanmar, men er dog stadig usikre på om indrejse fra thailand og udrejse til indien overhoved er mulig??

Vi ville meget gerne ha været til Filipinerne og Indonesien, men den nationale situation i landene lige for tiden virker ikke specielt stabil. er der nogle der har været der for nyligt eller har anden erfaring med landene??

Vi regner med et budget på omkring 35.000 kr. med alt inklusive er det realistisk?

Er det svært at rejse ind i Tibet fra Nepal?

Er Bangladesh værd et par ekstra uger, eller er det måske for lidt?

Vi sætter stor pris på alle eventuelle råd og tips hvor generelle eller specifikke de end måtte være!!!

vi er rimelig uprøvede rejsende når det kommer til lande med så fremmedartet kultur hvilket land ville være smartest at starte i?

jeg ved godt der er mange spørgsmål og de er måske lidt underlige men jeg håber vi kan få nogle gode svar alligevel 🙂
    På forhånd tak, Mikkel og Simone

Anonym Fonne

Har selv tænkt på at tage til Nepal, når jeg skal ud og rejse til januar, men er det sikkert? Alle fraråder det, da man kan være uheldig at befinde sig på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt..

zannes

Det var mange spørgsmål. Så mit svar går på budgettet. Ud fra egne erfaringer vil jeg ikke sige det er realistisk at rejse rundt i et halvt år med 35.000. Først og fremmest er der jo transporten -både indenrigs og udenrigs. Men hvis i sørger for at finde billig overnatning kan i måske sørge for at holde udgifterne nede.
    Det kommer selvfølgelig også an på hvilke lande i har tænkt jer at ophlolde jer i i lang tid- Japan er jo som førnævnt rigtig dyrt at leve i.

Jeg var selv i Sydkorea i en månede her i efteråret 2005 og brugte ca. 8000 kr – det skal så siges at jeg den første uge havde gratis kost og logi. Ikke for at gøre det mere besværligt for jer, men Sydkorea kan anbefales. Det er det sikreste land at rejse i når vi snakker om Asien og kriminaliteten er lav. Skøn natur, små landsbyer, templer og fede storbyer. Befolkningen er åben og hjælpsom. Et godtr land at starte i hvis man ikke før har rejst i Asien/østen.

Anonym kitter

Hej Mikkel og Simone…
    Jeg må sige, I har nogle fede planer – held og lykke med dem:o) Angående situationer/interne problemer i de forskellige lande, kan I tjekke det på udenrigsministerets hjemmeside under “rejsevejledninger”. De vil oftest virke voldsomme og lettere overdrevet i deres beskrivelser, men ellers tag kontakt til de forskellige rejserbureauer, som har kontorer rundt om i de lande, som I ønsker at rejse til.
    Håber rådet kan bruges.

Kitt…

Anonym Mikkel og Simone

tusind tak for jeres svar de hjalp rigtig meget. Vi har prøvet at skære ned på lande selvom det er hårdt 🙂 ind til videre er vi landet på en plan der ser nogenlunde sådan her ud:

Thailand 3-4 uger
    Myanmar 3 uger
    Indokina 8 uger
    Hong kong og syd-kina 2 uger
    Filipinerne 4 uger
    fra Hong kong til beijing 2-3 uger

Denne plan giver os plads til at se lande som mange turister ikke besøger og samtidig de lidt mere rejste som stadig er interessante. det gjorde godt nok ondt at skære Japan fra, men det er et sted vi må opleve på et andet tidspunkt. Vi tror at denne plan vil kunne fungere indenfor vores budget som vi desværre ikke har tid til at ændre på.
    Hvis i har nogle ekstra tips til denne rute vil vi sætte stor pris på det!
    med venlig hilsen Mikkel og Simone

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account