This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Raunholst

Hej folks.
    Jeg er på vej på min første tur som backpacker, og har i den forbindelse nogle praktiske spørgsmål. Det ville betyde super meget hvis der var nogen der ville bruge et par minutter på at hjælpe en rookey. Svar på én eller to eller alle sammen. Bare hvad du lyster. Ethvert tip er en kæmpe hjælp.

BANKKONTO: Jeg skal arbejde dernede (dog primært som wwoof’er regner jeg med), og jeg har hørt at det er en god idé at oprette en konto så man kan få sat løn ind. Skal man gøre det hjemmefra eller skal man bare ordne det når man er dernede?

MOBILTELEFON: Hvordan får man mobiltelefoni dernede? Min storesøster siger hun har et New Zealand sim kort jeg må låne – kan jeg så bare smide det i en mobil og købe taletidskort?

SMARTPHONE/MAC: Foreslår I at man tager sin iPhone med, eller lader den blive hjemme? Jeg har også overvejet en computer men dved slet ikke om det er nødvendigt. Det skal bare være til at finde oplysninger om busafgange mm. Skype og blogging kan jeg jo gøre fra netcafé’er.

HOSTELKORT: Jeg har hørt om sådan et BBH clubcard hvor man vidst skulle spare nogle penge på hostels. Er det en god idé at købe sådan et hjemmefra?

DIVERSE: Hvis I har nogle gode fifs, til New Zealand eller backpacking generelt så fyr dem endelig af. Det kan være smarte ting at have med eller fede steder at tage hen.

Håber meget på jeres hjælp.

Mvh Kasper

Anonym Thomas

Ja, Abel Tasman nationalparken er ét af de fedeste steder, man kan forestille sig 🙂 Tag et telt med og bliv derude et par dage. Lad evt. en aftale om at sejle tilbage til byen i kajak. Det gjorde vi.

Rafte nedad Kaituna River ved Rotorua er også superfedt.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account