Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3531676
     Anonym

      Hej.
      Jeg mener, at det nemt kan lade sig gøre økonomisk. Til gengæld mener jeg, at 5 lande er for meget på kun 3,5 mdr. – man bruger altså en del tid på transport derude……. det bliver måske også lidt stresset for jer. Har selv rejst rundt i Vietnam, Thailand og Cambodia, og jeg brugte 3 mdr. på de lande – Vietnam er et fabelagtigt land, og jeg skal bare tilbage dertil.
      God tur.

      #3531678
       Magnus

        Thailand: Hoteller i den billige ende men af god standard koster typisk under 1000 baht (150 kr) for et dobbeltværelse, dog mere i Bangkok, men man kan også være heldig at finde gode steder til 500 B udenfor Bangkok. Nogle steder vil der være mulighed for at få en ekstra seng ind på værelset for lidt ekstra, andre steder må I bestille to værelser. Prisen er oftest uafhængig af, om der bor 1 eller 2 på værelset.

        Overnatning i guest houses fås typisk for 200-300 B per værelse.

        Hoteller i Laos og Cambodia er ofte lidt billigere end i Thailand. Jeg mener at prislejet er ca. det samme i Vietnam, men højere i Kina.

        Med et budget på 10.000 kr/md. burde du kunne rejse ret komfortabelt.

        #3531672
         ChristofferK

          Hej allesammen 🙂

          Da jeg skal ud og rejse med 2 venner her til Januar, håbede jeg på, at jeg kunne få nogle svar på nogle af de spørgsmål, jeg har, herinde. Turens varrighed er på 3,5 mdr., og vi regner med at rejse igennem Kina, Vietnam, Cambodja, Laos og Thailand.
          Anyways.. selvom vi selvfølgelig gerne vil køre den ”rigtige” packpacker-stil med beskedne forhold osv., må jeg dog indrømme, at vi regner med at bo lidt ”finere” end det normale. Mit spørgsmål lyder derfor, om 35.000 kr. (flybilleter og vaccinationer er ordnet) er nok? Det er kun angående steder at bo, at vi er villige til at bruge lidt mere – vi har ikke rigtig nogle standardskrav til resten.
          Samtidig kunne jeg godt tænke mig at høre, om det er meget dyrere at bo 3 personer på et hotel/something-like-that, eller om man sagtens bare kan få en opredning for et beskedent beløb.
          Håber at høre fra jer 🙂
          Mvh Christoffer.

          #3531687
           Rasmus

            tjek http://www.airasia.com mht til fly.. de flyver rundt i hele sydøstasien og er også begyndt at have fly til Kina… Lufthavnene er alle ret moderne og der er næsten altid lufthavnsbusser til og fra alle steder.. airasia har tit flybilletter til lavere priser end du kan gøre det med tog eller bus, så det kan betale sig at booke tidligt.. eks bangkok til Hanoi retur gav jeg ca 325 kr for.. Phuket til kuala Lumpur 150 kr inkl skatter… Har lige købt en Macau- Bangkok for 300 og en Kuala Lumpur til Tawau (borneo) for 170 kr…..
            Men jeres budget ser fint ud.. Specielt er Vietnam, Laos og Cambodja meget billige, mens man i Thailand næsten selv kan bestemme hvilket budget man vil ligge på, da der er masser af muligheder i begge ender..
            Kina er lidt dyrere, men…. Jeg bor selv i Shanghai pt.. Og man kan sagtens leve MEGET billigt.. Hostels er der overalt med gode stanarder… og transport med bus/metro i alle større byer er billigt og meget overskueligt..

            #3531681
             Line

              Hej…
              Jeg og to venner rejste 3 måneder i bl.a. Vietnam og Kina og sov altid på 3 sengs værelser – prøvede ikke engang det med opredninger. Ofte var det faktisk også billigere pr. person at vi var 3.
              Og budgetet ser meget fornuftigt ud 🙂 Bare husk at Kina er en del dyrere end de andre lande.

              #3531683
               ChristofferK

                Mange gange tak for de gode svar 🙂

                Nu hvor transporttid bliver nævnt, er der så nogen der har nogle erfaringer med at flyve mellem nogle af stederne frem for at køre i bus/tog? Det kunne nemlig hjælpe os lidt på vej med at nå dét, vi gerne vil nå. Men det kræver selvfølgelig, at balancen mellem økonomien og transporttid etc. er fornuftig 🙂
                Mvh Christoffer

                #3531692
                 ChristofferK

                  ok, det lyder super! Hvis vi kan få nogle flybilleter, der bare er i nærheden af de priser, du nævner, ville jeg godt nok være tilfreds 🙂

                  Mange tak for alle jeres svar.. var til meget stor hjælp! 🙂

                  Mvh Christoffer

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account