This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LeaChristensen

Hej alle sammen..

Jeg overvejer kraftigt at tage
    på sommerrejse med AdventureDk i sommerferien.
    Dog er jeg rigtig meget i tvivl pga. mine engelske færdigheder. Jeg er ikke specielt god til engelsk, og jeg er bange for at jeg vil blive sat helt af på sådan en tur hvor der kun er engelske guider med..
    Er der nogle som har erfaringer med dette? Andre som måske har været i tvivl om at tage afsted pga. sproget?
    Skriv gerne hvodan i har oplevet de engelsk talene guider 🙂

Mange hilsner fra Lea

Anonym Hovgaard

Jeg har ikke selv rejst med selskabet, men…..

Guider skal yde en service for deres kunder – og der vil være stor forskel på en gruppens sprogkundskaber, hvorfor sproget plejer at blive lagt på et let niveau. Man kommer ufattelig langt med få ord, fagter, osv.. og tit kommer der også lokale guider på sådanne ture – og de plejer at bruge helt “basis-sprog”.

En ide er at medbringe en dansk guidebog.. Så kan du læse lidt om tingene på dansk, hvis introduktionen bliver for svært.. Det gør jeg ofte gerne hjemmefra, da jeg ikke har alle historiske ord i ordforråd. Så kan du også medbringe en lille ordbog eller download en app.. Tvivler dog på du får brug for den. Når man har været omringet af engelsk-talende i en periode bliver det normalt også mere naturligt.

Du skal bestemt ikke blive hjemme af frygt for sproget! Og vær ikke bange for at sige noget, jeg endnu aldrig har mødt nogen som er blevet irriteret over man kludrede lidt rund i ordene.

God tur 🙂

Anonym Anonym

Jeg rejste med Adventuredk sidste år, og kunne måske finde på at gøre det igen.

Du kommer til at rejse med en masse andre danskere, så det er jo lige meget om du forstår guiderne, som er mega søde, 100%. Det bliver også meget naturligt at høre og forstå engelsk, når det bliver snakket hver dag. Ellers ring til selskabet og snak med dem, de er virkelig søde og hjælpsomme.

Rigtig god tur – det bliver nok en af dine fedeste oplevelse! 😀

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account