Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3505881
     _katrine_

      Hej Allesammen 🙂
      Jeg er på vej til 2.g og har spansk på A-niveau. Jeg vil gerne blive endnu bedre før mit sidste år på gymnasiet og før jeg evt. vil rejse til Sydamerika i en længere periode. Jeg overvejer derfor at tage på sprogskole (helst til et Sydamerikansk land) i sommerferien næste år. Men jeg kan ikke gennemskue om man virkelig lærer noget på en sprogskole? Den eneste måde jeg kan finde ud af det på, er vel at spørge jer som har prøvet det. Jeg ville derfor blive meget glad for nogle positive og evt. negative ting ved sprogskoler (i kortere perioder da jeg kun har tid i næste sommerferie) Og jeg vil også gerne høre om konkrete skoler som har været gode (eller dårlige)…På forhånd, tak !

      #3505892
       Nanna Nielsen

        Hej…
        Jeg blev student til sommer med spansk på A-niveau. Jeg har ikke været på sprogskole, men har i stedet arbejdet 2 x 6 uger i Sydspanien hver sommer ferie i 2 år på en cafe – det har givet utroligt meget og sammenlignet med dem som tager på sprogskole kan man snakke meget mere spansk end dem, da man på sprogskole oftest taler engelsk ud over skolen. Så jeg vil helt klart anbefale arbejde…

        #3505905
         Nanna Nielsen

          Hej Linette.
          Det var min veninde som jeg rejste med’s bedsteforældres venner venner… Langt ude, så det var rent held. Hun arbejde i receptionen på det hotel som lå i forbindelse med cafeen. Vi mødte en del som bare tog afsted og så gik rundt til restauranter og cafeer og spurtge om de manglede arbejdskraft. Men ved ik hvordan man ellers får kontakter dernede.

          #3505907
           Anonym

            ok bare i orden. tak for svaret

            #3505896
             Anonym

              hejsa.. har selv været på sprogskole, men det var dog i australien. jeg synes man lærer lidt engelsk pga. du bor ved en familien men indbyrdes med de andre deltager snakker man dansk så der ryger effekten lidt..

              #3505897
               none

                til Nanna Nielsen: Det job på en cafe i spanien hvordan har du skaffet det? Kender du dem som har cafeen eller?
                Linette

                #3507543
                 Anonym

                  I Guatemala er det meget billigt at få 1:1 undervisning og det giver virkelig pote. Pga priserne er så lave er det meget populært og mange skoler tilbyder også seminarer om politik, økonomi og kultur i mellem og sydamerika. Jeg har selv været der og det er virkelig effektivt…

                  #3509769
                   Anonym

                    Var på 2 ugers sprogskole i Spanien mellem 2. og 3.G og ærlig talt gav det ikke særlig meget ekstra. Hvis du skal gøre det så sørg for at indlogere dig hos en familie i stedetfor at bo med nogle danske venner og insistér på at snakkke spansk uden for skolen, også selv om du beder om “una botella de agua por favor” og får et “one euro please” tilbage. Du bliver nødt til at være lidt selvstændig og stædig hvis du faktisk vil lære noget!

                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

                  Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                  © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                  Log ind med brugernavn & kodeord

                  eller    

                  Glemt dine oplysninger?

                  Create Account