This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anso

Jeg vil meget gerne til Mexico, Guatemala eller Belize i ferien på noget sprogskole og slutte med noget frivilligt arbejde, gerne ved havet.

Nogen der har erfaringer de vil dele eller navne på nogle gode sider jeg kan tjekke ud??

Anonym Marlene Jensen

Jeg har selv både studeret spansk og arbejdet frivilligt i Guatemala. Dog ikke ved stranden, hvor jeg heller ikke er sikker på at du kan gøre det. Jeg studerede og arbejdede i en by der hedder Antigua. Det er det mest populære sted at lære spansk i hele Mellemamerika og der bor mange udlædinge, som læser spansk eller arbejder frivilligt. Der er rigtig mange muligheder for frivilligt arbejde, men det er nemmest at finde når du først er der. De fleste spanskskoler kan hjælpe med at finde et sted også uden for ANtigua. Jeg var selv meget glad for at bo i Antigua de 8 uger jeg arbejdede frivilligt og læste spansk og endte faktisk med at komme tilbage for at bo der i måneder. Det skal dog siges at det kræver lidt selvdiciplin at lære spansk der, da der er ange udlændinge og man derfor ofte ender med at snakke engelsk, dog skal det så også nævnes at jeg snakker meget godt spansk i dag. Så det er muligt.
    Det er også mulig at studere spansk andre steder i Guatemala, bla. Xela, en by oppe i bjergene hvor det også er muligt at arbejde frivilligt. Lago Atitlan, en sø med små byer liggende omkring, det er også her muligt at arbejde frivilligt. Og så Guatemala City, som jeg nok ikke umiddelbart vil anbefale.

Anonym Marlene Jensen

Her er et link til den organisation jeg arbejdede for
    http://www.safepassage.org/ Deres hoved project ligger i Guatemala City, men de har også et mindre project lige uden for Antigua.
    Og her er et link til den spansk skole jeg gi på
    http://www.ixchelschool.com/
    Det er dog også meget nemt bare at finde en skole når man er der, så kan man ofte også forhadle om prisen.
    Jeg kan kun anbefale dig at bo hos en familie mens du er der, en god måde at få øvet det spanske og komme lidt nærmere kulturen.

Håber det hjalp dig lidt. Du er velkommen til at stille flere spørgsmål.

Mvh. Marlene

Det er også mulig at studere spansk andre steder i Guatemala, bla. Xela, en by oppe i bjergene hvor det også er muligt at arbejde frivilligt. Lago Atitlan, en sø med små byer liggende omkring, det er også her muligt at arbejde frivilligt. Og så Guatemala City, som jeg nok ikke umiddelbart vil anbefale.

Anonym Nina

EXIS har både sprog og arbejdsophold i Guatemala. Har ikke selv været i Guatemala men har rejst med EXIS to gange, én gang til Frankrig på sprogskole og en anden gang til Thailand som frivillig på et børnehjem. det har fungeret fint.

Anonym Karenp

Hej!
    Jeg har selv arbejdet frivilligt i Mexico ved stranden – et projekt hvor man redder havskildpadder. Vi boede på stranden, ca 4 m fra bølgerne, og hjalp til med alt arbejde, der involverede de små skildpadder: hentede dem om natten på patruljer på stranden, gravede æggene ned, og satte de små skildpadder ud i havet om dagen. Det var fantastisk! Jeg rejste med Projects Abroad, som organisationen hedder, også har sprogkurser, og jeg har mødt flere derude, som var glade for dem. Mange valgte at starte med sprogkursus og derefter arbejde frivilligt. Det gode ved sprogkurserne er at det er eneundervisning. Du kan måske kigge på http://projects-abroad.dk/lande/mexico/. Projects Abroad har dog ikke projekter i Guatemala eler Belize så vidt jeg ved.
    mvh karen

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account