This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym skorpion12

Hej,

Jeg vil gerne høre, hvilke erfaringer folk har med at rejse i Sydamerika, når man ikke kan tale spansk? Jeg skal rejse med min søster – er det sikkert nok at rejse to piger sammen?
    Mht. klimaet: Vi planlægger at ankomme til Peru i starten af januar. Vi vil bl.a. gerne til Macchu Pichu. Men vi er usikre på vejret i Peru i januar måned?
    Vi har også talt om Argentina og Mexico – er der nogen, der har forslag til, hvad vi bare må opleve i disse lande?

Vi vil gerne opleve smuk og anderledes natur, landenes kultur, lækre strande og bare have det sjovt 🙂

Tak for hjælpen 🙂

Anonym apa

Hej

jeg var i Ecuador en måned sidste år. jeg kunne INTET spansk, så tog 10 dages sprogskole (3-4 timers skole om dagen) og det med det følte jeg mig faktisk fint udrustet til at klare mig 🙂
    Derudover var skolegangen en rigtig fed oplevelse og en god start.
    I øvrigt skal du overveje at besøge Ecuador, et fantastisk land – ligeledes der hvor Galapagos ligger! Dyrt, men den største natur oplevelse jeg nogen sinde har haft… Ganske enkelt er de øer ubeskrivelige 🙂

Anonym Claus

Det er altid en fordel at kunne tale det lokale sprog, men det er altså ikke umuligt at kunne rejse rundt i landet alligevel. Hvor mange, der besøger Kina, kan tale kinesisk, turister der besøger Holland, taler ikke hollansk osv. Det er sikkert flere i Holland, der taler engesk end i Latinamerika, men der er bunker af turister, der besøger Latinamerika hele tiden. Sprogproblemer eller ej.

Klimaet: Det er sommer i jan mdr men også regntid. I kan tjekke vejret på BBC.com/Wheather.

Der er masser at se på i Mexico og Peru, I kunne lave lidt reserch på biblioteket eller ved at besøge lonelyplanet.com/thornthree.

mvh
    Claus

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account