This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej

Jeg overvejer at tage til Sri Lanka og være frivillige på millennium elephant foundation..
    Er der nogle der er erfaring med projektet eller kender noget ligende?
    Og hvad SKAL man bare se/opleve i Sri Lanka?
    Vil rigtig gerne opleve kulturen..

Tak 😉

Anonym Christine

Hej

Jeg har været frivillig på MEF i godt og vel to uger i sommers. Jeg skulle egentlig have været der tre uger, men besluttede at smutte lidt før for at få set lidt mere af øen.
    Man har fri i weekenderne og kan tage på ture med de andre, men jeg synes to weekender var for lidt 🙂
    Der er rigtig fedt på MEF! Folk er søde og jeg synes det var rigtig fedt at vaske elefanter i floden. Men man skal selv tage rigtig meget initiativ til at lave noget (hvilket er fedt, men det kan være meget godt at vide inden).

Mht øen så kig også gerne i andre tråde om Sri Lanka. Der er rigtig meget forskelligt at se og opleve, men det kommer jo meget an på hvad man er til.
    Jeg brugte min første weekend i Matara nede sydpå sammen med 6 andre frivillige. Vi lavede ikke så meget andet end at være på stranden.
    Den anden weekend blev brugt på at se Pera Hera festivallen i Kandy og så en tur rundt og se vandfald + teplantage. Synes det var spændende at se en teplantage!
    De sidste fem dage af mit ophold tog jeg afsted alene for at snorkle ved Trincomalee og derefter ned til Yala National Park. Begge dele var rigtig fede oplevelser og helt klart blandt det bedste ved hele min tur.

Jeg ville gerne have set The Cultural Triangle, men gad det ikke rigtig alene og kunne ikke få andre af de frivillige med på ideen.

Jeg brugte også en enkelt dag i Colombo (sammen med en der skulle have forlænget visa) og det var ret kedeligt. Der er ikke så meget at se så det ville jeg ikke prioritere hvis jeg var dig 🙂

Hvis du tager derned så sørg for at booke enten direkte hos MEF eller gennem AWF. AWF er vist lidt billigere, men så skal du til gengæld betale for at blive hentet i lufthavnen. Ved ikke hvad der reelt er billigst.

God fornøjelse hvis du tager derned 🙂

Anonym HeidiZ

Byerne:
    – Ella
    – Nuwara Eliya
    – Kandy
    – Galle Fort

Strande:
    – Mirissa beach
    – Unawatuna

Yala Nationalpark er virkelig også en oplevelse værd.

Der er en masse flotte togture dernede, hvor man kommer igennem storslået natur. Kan ikke anbefale man lægger sig an på at tage busserne – de kører virkelig sindsygt og er ofte helt fyldte!

Rigtig god tur – Sri Lanka er skøn!! 🙂

Anonym sofia larsen

Hej 
    Har du besluttet dig for om du vil afsted, hvis du har vil du så have en evt. rejsepartner til noget af turen eller hele??
    Jeg rejser til Sri Lanka den 6 oktober 2012 til den 22 december Via EXIS.
    Jeg skal først have 1 uges introduktion og derefter være 6 uger på et børnehjem i Galle og derefter 4 uger på elefant hjemmet Radeniya 🙂
    mvh sofia:)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account