This topic is empty.

• Forfatter
     mistress

hvor er det bedste sted at starte sin rejse i Indien når man har ca. 1 måned i landet, hvad er spændende at se? vi har nogle idéer, men hverken min rejsekammerat eller jeg ved meget om indien, vi rejser dertil i september næste år, jeg er tidligt ude med planlægningen på grund af økonomien. Har i erfaringer med oplevelser og byer, hoteller ol. så vil jeg være lykkelig for at høre fra jer:)

Anonym Honulullu

Hej! Jeg har selv rejst i Indien et et par gange. Hvis I kun skal være i Indien i en måned, kan I f. eks starte i Delhi og se det område af Indien. Derefter kan I rejse til Agra, Jaipur og så ned til Goa og flyve videre fra Mumbai!
    God tur

Anonym Anders Nielsen

Hej! Jeg rejser selv til Indien i sommerferien i en måned. Har bestilt en Jeeptur på 12 dage gennem Jysk, hvor man kommer gennem Rajasthan og til Agra. Derefter tager jeg til Amritsar, for at se Golden temple, så tilbage til Delhi for at flyve til Madurai i syd. Derfra går turen til Trivandrum i Kerala og til sidst til Bombay, hvor jeg flyver hjem fra. Dette skulle gerne kunne lade sig gøre på 1 måned

Anonym tgn

Du skal helt sikkert og så tage til Hampi, som er et et enormt område fyldt med ruiner fra et flerehundredeår gammelt, forladt kongedømme, det ser helt vildt og smukt ud. Der ligger inde i landet på niveau med Goa.
    Du kan læse mere om det i guidebøgerne.
    God tur.

Anonym Caroline

Hej! Mit raad er saa vidt muligt at holde sig fra Delhi, som er utrolig overvaeldende mht stoej og trafik, og ikke udpraeget interessant at opholde sig i. Agra kan med fordel tages paa en enkelt dag.
    Jaipur i Rajasthan er 1001 nats-agtigt med kameler og elefanter i gadebilledet og her kan man sagtens bruge nogle dage.
    Varanassi er et must-see. Meget turistet, men meget facinerende og anderledes ogsaa.
    Darjeeling er en groen og frodig bjerg-by, hvor man faar set en helt anden side af Indien. Desuden er her en masse indiske turister, hvilket er ganske sjovt.
    Haridwar og Amritsar nordpaa er ikke saa turistede, men spaendende og overskuelige at se paa et par dage. Her faar man set den indiske kultur, talt med lokalbefolkningen og spist paa lokale restauranter, hvis man bliver traet af de stoejende storbyer. (Storbyerne er dog ogsaa vaerd at se, men lidt udveksling kan vaere rart, saa man ikke bare rejser fra storby til storby).
    Jeg haaber ikke det er alt for rodet. Jeg er selv i Indien i disse sekunder og elsker det!
    Glem ikke at smage den indiske gademad, som findes overalt og er frisklavet og laekker!
    I kan evt. krydse de steder I gerne vil se af paa et kort over Indien, og derefter, som et puslespil, forsoege at sammensaette en rejserute. De indiske toge koerer naesten overalt, og indlandsfly fra nord til syd kan faas til rimelige priser. Man kan med fordel rejse med toget om natten og dermed spare baade penge og dage.
    God tur!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account