Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3535961
     Kaawi

      Jeg skal tilbringe en måned i Thailand denne vinter og kunne godt tænke mig lidt tips fra andre backpackere. Jeg har tidligere rejst meget i Indien og er lidt skeptisk over masse-turismen i Thailand. Jeg vil derfor blive rigtig glad, hvis der er nogle af jer, der kan anbefale nogle interessante steder at tage til, hvor man kan undgå for mange turister og dertilhørende grisefester, souvenirbutikker og ghettohoteller. På forhånd tak!
      (Ps. jeg deler gerne ud af hemmelige Indien tips til gengæld ;))

      #3535983
       Celina

        Jeg kender desværre kun til meget turistede steder i Thailand – og netop derfor er det ikke en interessant rejsedestination for mig. Har været omkring Bangkok, Ko Chang, Bridge over River Kwai, Chang Mai, Pai, på grænsen til Cambodia og grænsen til Laos v. Friendship bridge – der er sku’ folk over det hele!

        Tilgengæld er jeg da intersseret i at høre gode tips om Andamanerne, da jeg skal tilbringe ca. 3 uger der i december/januar.

        #3535992
         heffer

          Hvis du vil undgå turister skal du nok holde dig nord for Bangkok. Og Chiang Mai.

          Men så skulle det til gengæld også være muligt at finde nogle gode områder… især i bjergområderne en 4-5 timer væk fra Chiang Mai.

          #3535994
           Mads90

            Er lige kommet hjem fra motorcykel tur langs Mekong syd for Chiang Khong. Der var i al fald ingen turister. Og super flot natur 🙂 Omraaderne 2-3 timer fra Chiang Rai er ogsaa turistfri.

            #3535995
             Mads90

              Er lige kommet hjem fra motorcykel tur langs Mekong syd for Chiang Khong. Der var i al fald ingen turister. Og super flot natur 🙂 Omraaderne 2-3 timer fra Chiang Rai er ogsaa turistfri.

              #3536000
               DeXter
                #3536199
                 raslyng

                  Området nord for Pattaya op imod Cambodia er også meget lidt turistet. De folk, der besøger Pattaya, kommer vist ikke for at se på landskaberne.
                  Du skrev, at du gerne deler ud/bytter med gode Indien tips(hvis de er top hemmelige, så skriv til raslyng@hotmail.com). Jeg vil lige som Celina tidligere i denne tråd gerne have fif om Andamanerne og Chennai.
                  Hilsen Raslyng

                  #3536200
                   Kaawi

                    Tak for alle svarene, meget brugbart 🙂
                    Til Celina og Raslyng: Jeg har desværre ikke rejst i netop de områder, men hovedsageligt i Nordindien.

                    #3537327
                     CyklistOne

                      Der er masser af plads tilbage i Thailand, hvor der ikke kommer ret mange eller ingen turister.

                      Området mellem Pattaya og grænsen til Cambodja, området ved grænsen til Laos, med Thailands højeste punkt, ingen turister, Det meste af Isarn, start med at tage op langs med Mekong, og vælg en rejseform som gør dig fri, kør på cykel, det har jeg selv gjort, 6000 kam i fire lande, eller på MC, eller gå, bare gå, 30 km om dagen, så bliver du fri for turister. Området nord for Phuket, med det indiske ocean, op til Reong, ikke Rayong, men Renong, er fantastisk, gjorde den tur på cykel, osv osv, men du må selv knokle med det.

                      #3541524
                       Feedback

                        Funderar på att köpa en mc och ha när jag är i Thailand. Vet att man kan hyra lagerplatser med dygnet-runt-bevakning, så kallad self storage, i t ex Pattaya.
                        Men lönar det sig? Jag menar, det kanske kostar så mycket att det är mera lönsamt att sälja på vårkanten.
                        Någon som vet vad mellanstorleken (stor nog att rymma en MC) kostar? Och finns finns self storage även i Ching Mai?

                      Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

                      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                      Log ind med brugernavn & kodeord

                      eller    

                      Glemt dine oplysninger?

                      Create Account